اجرای طرح غربال‌گری نقش موثری در کاهش اختلالات بینایی کودکان دارد

دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنگره اپتومتری ایران، بر نقش اپتومتریست ها در کاهش میزان اختلالات بینایی کودکان تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، آلاله آذر نایب رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: متخصصین اپتومتری با گستره کشوری طی دهه‌های گذشته با تکیه بر دانش و تجربیات خود، خدمات ارزشمندی در جهت حفظ سلامت بینایی و پیشگیری از ضایعات بینایی و چشمی ارائه داده اند.

او افزود: اجرای طرح‌های غربالگری که نقش به سزایی در کاهش میزان اختلالات بینایی در کودکان داشته است، به دست پرتوان اپتومتریست‌ها طی سالیان گذشته اجرا شده است.

نایب رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران ادامه داد: تلاش‌های متخصصین اپتومتری در نقاط مختلف کشور، باعث شده شاخص‌های سلامت بینایی در آحاد جامعه ارتقا یابد.

او با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد علمی اپتومتری در نخستین روزهای تابستان ۱۴۰۲ در تهران، افزود: انجمن علمی اپتومتری ایران با تشکیل کمیته‌های تخصصی علمی و اجرایی این کنگره را برگزار می‌کند.

آذر گفت: برای اولین بار این کنگره در فضایی متفاوت و با امکاناتی پیشرفته برگزار می‌گردد و متخصصین اپتومتری و علوم بینایی و چشم پزشکان، مباحث علمی روز دنیا را در این کنگره ارائه و نیز پژوهشگران اپتومتری آخرین دستاوردهای علمی خود را در این رویداد بزرگ علمی ارائه خواهند کرد.

او افزود: همچنین، شرکت‌هایی که در زمینه تجهیزات و ملزومات اپتومتری فعالیت دارند در نمایشگاه جانبی این کنگره آخرین محصولات مرتبط را به نمایش خواهند گذاشت.

بیست و پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران از ۶ تا ۹ تیرماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین المللی ایران مال با حضور حداکثری اپتومتریست‌های کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر: 60496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =