راه اندازی ۱۰۰ پایگاه موقت ساحلی در شمال کشور برای جلوگیری از غرق‌شدگی

مدیرکل روابط عمومی هلال احمر با اشاره به استقرار ۴۴۰۰ نیروی امدادی در سواحل شمالی کشور، از راه اندازی ۱۰۰ پایگاه موقت ساحلی در مناطق پرخطر شمال کشور خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، اشکان موسوی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در گزارشی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از غرق‌شدگی شهروندان در سواحل شمالی کشور و آغاز طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل گفت: حدود ۱۰ سال است که با توسعه مسیرهای مواصلاتی و افزایش حجم سفرها به شمال کشور، حوادث و سوانح در این مناطق افزایش قابل توجهی داشته و غرق شدگی به یکی از معضلات تابستانی سواحل گلستان، مازندران و گیلان بدل شده است.

با نگاهی به آمار سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ شاهد هستیم که در این مدت ۲ هزار و ۴۹۳ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده و ۱۶۳۶ نفر نیز به شکل‌های مختلف در حوادث ساحلی و دریایی مصدوم شده‌اند.

موسوی گغت: این بدان معنا نیست که دستگاه‌های مسئول و امدادرسان در این حوزه اقدامی انجام نداده‌اند بلکه از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ شاهد انجام ۷ هزار و ۱۵۸ مأموریت فقط از سوی هلال احمر در پاسخ به همین تعداد حادثه بودیم که در این مأموریت‌ها به ۱۵ هزار و ۴۸۷ نفر در سواحل شمالی کشور امدادرسانی و جان ده‌ها نفر از شهروندان از مرگ حتمی نجات داده شد.

او افزود: بر همین اساس هلال احمر به عنوان نیروی پشتیبان در طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل، از چند هفته پیش با برنامه‌ریزی، ساماندهی، تجهیز و آماده‌باش نیروهای عملیاتی، کمپین «غرق نشویم» را تشکیل داده تا با استفاده از تجارب گذشته و پوشش سراسری سواحل شمالی کشور، ضمن حضور در مناطق پرخطر، اقدامات لازم را برای پیشگیری از حوادث و سوانح انجام دهد.

موسوی ادامه داد: در همین راستا ۱۰۰ پایگاه موقت ساحلی در شمال کشور راه اندازی شده تا با حضور ۴۴۰۰ نیروی عملیاتی و با بکارگیری ادوات لجستیک شامل قایق نجات، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودروی نجات و بالگرد به شهروندان خدمت رسانی کنند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در پایان اضافه کرد: طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل شمالی کشور در سال ۱۴۰۲ به مدت ۱۲۷ روز از اول خرداد تا روز سوم مهرماه سال جاری تداوم و ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را پوشش می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ در این مدت پایگاه‌های ثابت از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب دایر بوده و امدادگران نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

کد خبر: 60498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =