برای رفع مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای به ۷ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع صندوق ها پنجمین موضوع کشور است و دولت  سیزدهم صندوق ها را با ۵۶۰ هزار میلیاردتومان بدهی تحویل گرفت. 

به گزارش آتیه آنلاین، علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز(پنجشنبه، ۴ خرداد) در گردهمایی کارگزاران صندوق‌های بیمه اجتماعی گفت: ناترازی از جمله مشکلات صندوق‌ها در کشور است اما با این وجود صندوق‌ها در تمام دنیا و ایران بسیار قدرتمندند.

وی ادامه داد: قدرت صندوق‌ها در دنیا به حدی است که اگر بخواهند تنه‌ای به دولت‌ها بزنند می‌توانند آنها را بیندازند. اکنون بودجه کشور برای سال ١۴٠٢ معادل ٢١٠٠ هزار میلیارد تومان (همت) است و بودجه صندوق‌ها ١٠٠٠ همت است یعنی صندوق‌ها حدودا نصف دولت بودجه دارند.
عسگریان افزود: با این وجود چنانچه ناترازی صندوق‌ها جبران نشود ممکن است اتفاقاتی فراتر از تصور ما در انتظار صندوق‌ها باشد.
عسگریان در عین حال گفت: بر همین اساس اکنون موضوع صندوق‌ها در سطح بین‌المللی به سومین مشکل و در کشور ما به پنجمین موضوع اصلی تبدیل شده است.
معاون وزیر کار با تاکید بر اهمیت به پایداری رسیدن صندوق‌ها گفت: برای رفع مشکل و توسعه صندوق‌ها به ٧٠٠٠ همت منابع نیاز است که از این میان تنها ٣٢٠٠ همت برای رفع معضل ناترازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صندوق روستاییان و عشایر از اوایل دهه ٨٠ فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: این صندوق یکی از صندوق‌های باز کشور است و برای فعالیت آن عمر ١٠٠ یا ١٢٠ ساله دیده شده است اما برای رسیدن به این هدف باید برای رسیدن به این هدف بحث پایداری را مورد توجه قرار داد.
وی ادامه داد: اکنون در دولت فعلی توجه بسیار خوبی به این صندوق شده هرچند که دولت در ابتدای کار زمانی که کار را در دست گرفت صندوق‌ها ۵۶٠ همت کسری داشتند.
معاون وزیر کار ادامه داد: دیون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بالغ بر ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیاردتومان است. باید یک تعادل در صندوق ایجاد کنیم که نسبت پشتیبانی حفظ شود و صندوق پایدار بماند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت وی افزود: درباره بیمه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان بابت بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت کرد و سال آینده این به ۲۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد. دامنه بیمه تکمیلی در سال‌های آینده برای شما هم مشخص نیست و گسترده می‌شود.

عسگریان در پایان خطاب به کارگزاران صندوق روستاییان و عشایر گفت: باید برای رسیدن به تعادل تلاش کرد و از ورود به برخی حوزه‌ها مانند ورود به فعالیت های حوزه درمان یا بحث بیمه‌های تکمیلی پرهیز کرد.

کد خبر: 60518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =