امید به زندگی در ایران از ۵٢ سال به بالای ٧۵ سال رسیده است

وزیر کار با تاکید بر اهمیت تامین اجتماعی گفت: پیش از انقلاب میانگین عمر مردم حدود ۵٢ سال بود.

به گزارش آتیه آنلاین، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز(پنجشنبه، ۴ خرداد) در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: مواردی مانند تامین اجتماعی، اطمینان از معیشت، بهداشت و درمان و مسکن و غیره از حقوق مردم است که در قانون اساسی ما به زیبایی تبیین و طراحی کرده است.
وی ادامه داد: نظام تامین اجتماعی از حقوق مردم است و به ویژه تامین اجتماعی برای عشایر و روستاییان و کشاورزان موضوعی است که از ابتدا مورد تاکید و اهتمام جمهوری اسلامی قرار داشت.
مرتضوی ادامه داد: این موضوع به روایت تاریخ و آمارهای داخلی و بین المللی قابل رویت است، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میانگین عمر حدود ۵۲سال بود، اما اکنون نرخ امید به زندگی برای مردان ایرانی به ۷۵ تا۷۶سال و برای زنان ایرانی به حدود ۷۷سال رسیده است.
وزیر کار همچنین گفت: این موضوع به معنای توجه به نظام سلامت و سیستم تغذیه است. بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان از چند سال پیش آغاز شده و در کنار توجه به بیمه قشرهای مختلف جامعه، این قشر نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر کار ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده در این صندوق حدود یک میلیون و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی داریم و این صندوق تنها صندوقی است که ضریب پشتیبانی آن مناسب است. البته این نغمه های سر شب است و با این ضریب همکاران ما باید آستین همت را بالا بزنند تا این سرمایه ها را تبدیل به ارزش افزوده کنند.
مرتضوی در بخش دیگری از صحبتهای خود به تکالیفی که دولت هم در این زمینه بر عهده گرفته اشاره کرد و افزود : در سال جاری بودجه این صندوق از سوی دولت حدود ۷٠ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضوی در ادامه گفت: سرمایه ملی در دست ما امانت است و باید به بهترین شکل اهلیت این امانت‌داری را داشته باشیم و بیت‌المال را از جان و مال خودمان برای مردم عزیزتر بدانیم.

کد خبر: 60520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =