اختصاص بودجه در ایتالیا برای محافظت از کارگران در برابر تهدید هوش مصنوعی

با توسعه و افزایش استفاده از هوش مصنوعی و اهمیت آن در بازار کار، خطر از دست دادن شغل بسیاری از کارگران را تهدید می‌کند. به همین دلیل دولت‌ها به دنبال همگام‌سازی مهارت‌های نیروی کار با نقش جدید هوش مصنوعی و خودکارسازی تولید هستند. در ایتالیا دولت بودجه‌ای ۳۰ میلون یورویی به آن دسته از کارگرانی اختصاص داده است که شغلشان بیشتر در معرض خطر پیشرفت اتوماسیون و هوش مصنوعی قرار دارد.

ایتالیا روز دوشنبه ۳۰ میلیون یورو (۳۳ میلیون دلار) برای بهبود مهارت‌ افراد بیکار اختصاص داد. همچنین این مبلغ آن دسته از کارگرانی که شغلشان بیشتر در معرض خطر پیشرفت اتوماسیون و هوش مصنوعی است را هدف قرار می‌دهد.

با توجه به داده‌های صندوق Fondo per la Repubblica Digitale (FRD) که در سال ۲۰۲۱ توسط دولت رم برای تقویت مهارت‌های دیجیتال ایتالیایی‌ها راه‌اندازی شده است، در مقایسه با میانگین ۴۶ درصد در اروپا ۵۴ درصد از افراد ۱۶ تا ۷۴ ساله در ایتالیا فاقد مهارت‌های اولیه دیجیتال هستند.

صندوق دیجیتال بودجه برای بهبود آموزش به دو صورت تخصیص خواهد یافت. از مجموع، ۱۰ میلیون یورو صرف تقویت مهارت‌های افرادی می‌شود که شغلشان به دلیل اتوماسیون و نوآوری‌های تکنولوژیکی با خطر بالای جایگزینی روبرو است.

بنابر برنامه‌های این صندوق دیجیتال، ۲۰ میلیون یورو باقیمانده برای کمک به افراد بیکار و غیرفعال در توسعه مهارت‌های دیجیتالی اختصاص خواهد یافت که شانس آنها را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد.

کد خبر: 60523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =