پیش‌بینی عقد قرارداد روز افزون با داروخانه‌ها در سال جاری

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روند عقد قراردادهای جدید با پزشکان در سال ۱۴۰۲ در بهترین شرایط یک شیب ملایم و صعودی داشته باشد گفت: انتظار می‌رود با توجه به آیین‌نامه جدید تاسیس داروخانه و سهولت راه‌اندازی داروخانه، شاهد تداوم رشد درخواست و متعاقب آن عقد قرارداد روزافزون داروخانه‌ها باشیم.

دکتر حمیدرضا متولی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، گزارشی از روند رسیدگی به پرونده‌های درمانی، خسارات و روند ارائه خدمت به بیمه‌شدگان در سالی که گذشت ارائه و اضافه کرد: به‌رغم افزایش چشمگیر در رشد تعدادی و ریالی صورتحساب‌های دریافتی دربخش خسارت متفرقه، هدف ابلاغی سازمان در خصوص زمان رسیدگی به صورتحساب‌ها در واحد خسارات متفرقه (کمتر از ۶۰ روز) محقق شده است.

وی افزود: افزایش رشد تعدادی اسناد خسارت متفرقه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان کرمان ۳۵ درصد بوده و افزایش رشد ریالی اسناد خسارت متفرقه سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ در استان ۷۹ درصد است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه تمام اسناد سال ۱۴۰۱ در بخش بستری به جز ۱۰ درصد، رسیدگی و ممیزی شده‌اند گفت: با توجه به افزایش چشمگیر رشد تعدادی و ریالی صورتحساب‌های دریافتی در بخش بستری، همچنان مانند گذشته تلاش بر این است که هدف ابلاغی برای شاخص زمان رسیدگی به اسناد بستری اعلام شده از سوی سازمان، محقق شود.

متولی‌زاده ادامه داد: پرونده‌های بستری اعم از بستری و سرپایی زیر شش ساعت، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳۸ هزار و ۷۵۸ مورد، تعداد پرونده‌های ناباروری در سال گذشته۷۶۰ مورد و تعداد پرونده بیماران خاص اعم از بستری و تحت نظر ۲۵۱۸ مورد بوده است. همچنین افزایش رشد تعدادی اسناد بستری سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، ۵.۶ درصد و افزایش رشد ریالی اسناد بستری سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، ۳۴ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش بستری افزایش تعداد اسناد و همچنین افزایش تعهدات سازمان به‌خصوص در بخش ناباروری، ارز ترجیحی و خدمات پرستاری نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته گفت: برخی عوامل تا حدودی باعث طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌های بستری شده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: ارسال اسنادِ چند ماه، از سوی بیمارستان‌ها به‌صورت یکجا در پایان سال، به‌دلیل تأخیر سازمان برای مشخص کردن تگ اختصاصی ارز ترجیحی و تگ خدمات پرستاری برای درخواست خدمات ذکر شده از سوی مراکز و همینطور عدم آگاهی کافی پرسنل مراکز درمانی در خصوص نحوه محاسبه و تنظیم صورتحساب به‌ویژه در مورد تعهدات جدید سال ۱۴۰۱ (ارز ترجیحی، بسته خدمات ناباروری، خدمات پرستاری و ...) و رسیدگی مجدد به برخی از صورتحساب‌ها توسط کارشناسان رسیدگی به دلیل تأخیر در تعیین تکلیف پرداخت خدمات پرستاری همگی در نهایت باعث تأخیر در ارسال اسناد و یا برگشت اسناد به مؤسسه جهت اصلاح اشتباهات می‌شود.

متولی‌زاده درباره نحوه خرید خدمات از سوی مراکز درمانی بیرون از سازمان نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود روند عقد قراردادهای جدید با پزشکان در سال ۱۴۰۲ در بهترین شرایط یک شیب ملایم و صعودی داشته باشد.

وی ادامه داد: علاوه براین، انتظار می‌رود با توجه به آیین‌نامه جدید تاسیس داروخانه و سهولت راه‌اندازی داروخانه، شاهد تداوم رشد درخواست و متعاقب آن عقد قرارداد روزافزون داروخانه‌ها باشیم.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان افزود: در زمینه عقد قرارداد پاراکلینیک‌ها نیز با توجه به توسعه شمول تعهدات سازمان در زمینه کاردرمانی، گفتاردرمانی و ... رشد تصاعدی درخواست و عقد قرارداد در سال ۱۴۰۲ پیش بینی می‌شود.

متولی‌زاده اضافه کرد: همینطور در زمینه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها پیش‌بینی‌ها تابع سرمایه‌گذاری خصوصی، سیاست‌های درمانی کشور، تحولات منطقه‌ای مانند تفکیک استان کرمان به چند استان و ... بوده و امیدواریم جهت توسعه خدمات به بیمه‌شدگان شاهد رشد محسوس عقد قرارداد، توسعه قرارداد و راه‌اندازی خدمات تخصصی جدید در مؤسسات طرف قرارداد باشیم.

به گفته معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان در هر صورت ضمن رصد میدانی همکاران ستادی و نمایندگان ناظرین شهرستانی از مؤسسات تازه تاسیس و ظرفیت‌های ارائه خدمات به بیمه‌شدگان سازمان با تسهیل فرایند عقد قرارداد و ارتقای دسترسی به خدمات درمانی در دستور کار معاونت و اداره خرید راهبردی قرار دارد.

متولی‌زاده در خصوص عملکرد عقد قراردادها در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ در استان اضافه کرد: ۷۰ قرارداد جدید با پزشکان و دندانپزشکان منعقد کردیم که ۳۲ درصد رشد را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد. ۱۳۵ قرارداد جدید با داروخانه‌ها با رشد ۲۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۵ قرارداد جدید پاراکلینیک با افت ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، چهار قرارداد جدید با درمانگاه‌ها بدون رشد نسبت به سال قبل و دو قرارداد جدید با بیمارستان‌ها بدون رشد نسبت به سال قبلی داشتیم.

کد خبر: 60567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =