جشنواره ملی «کاما» برگزار می‌شود

قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران از برگزاری دومین جشنواره ملی کتاب کاما با مشارکت ۱۰ سازمان، نهاد دولتی و سمن فعال حوزه معلولیت خبر داد.

منصور شادکام در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به برگزاری دور نخست جشنواره کاما در سال ۱۳۹۸ گفت: از آغاز راه قرار بر این بود که این جشنواره هر دو سال یکبار در دو بخش جداگانه برگزار شود. در بخش اول جشنواره نویسندگان و شاعران نابینا می‌توانند اثر تالیفی خود را ارائه کنند. در بخش دیگر نیز نویسندگان‌ غیرمعلول اما فعال در حوزه معلولیت‌ می‌توانند کتاب تالیفی خود به رقابت بگذارند.

شادکام اضافه‌کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناساندن‌ توانمندی‌های معلولان به جامعه و مسئولان از اهداف مهم برگزاری جشنواره است.

قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران با اشاره به آغاز برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری این جشنواره در ماه جاری گفت: در جلسات موردنظر ضمن مروری بر دستاوردهای جشنواره نخست، درباره محورهای جشنواره دوم و تاریخ انتشار فراخوان بحث و تبادل‌نظر شد.

او در ادامه اضافه کرد: اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره نمایندگانی از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خانه کتاب و ادبیات ایران، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی هستند.

شادکام همچنین افزود: اگرچه دریافت تالیفات و آثار تولیدی نویسندگان، شاعران، مولفان و مترجمان در بازه زمانی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در اولویت جشنواره است اما به دلیل اطلاع‌رسانی‌های اندک جشنواره نخست و همچنین تعلیق چندساله در برگزاری جشنواره کاما به سبب شیوع کرونا، تصمیم شورای سیاستگذاری بر آن است فرصتی فراهم کنند که افرادی موفق نشدند آثار خود را به جشنواره نخست ارسال کنند بتوانند تألیفات از سال ۱۳۹۳ خود را در جشنواره پیش‌رو شرکت دهند.

او با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره در اول تیرماه سال جاری گفت: اگرچه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا ۳۱ مردادماه و مراسم اختتامیه جشنواره هفتم آذر ۱۴۰۲ تعیین شده اما در روزهای آتی پس از برگزاری و جمع‌بندی جلسات شورای سیاستگذاری فراخوان و نشانی دقیق جشنواره نهایی و منتشر می‌شود.

کد خبر: 60574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =