بهره‌مندی بیش از ۱۳۰۰ زن سرپرست خانوار قزوینی از بیمه اجتماعی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی قزوین از پوشش یک هزار و ۳۱۰ زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علی دهباشی‌پور با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۹۲۶ زن سرپرست خانوار شهری و ۳۸۴ زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی، یکی از ماموریت های مهم سازمان بهزیستی را حمایت از زنان سرپرست خانوار دانست و بیان کرد: در همین راستا ارائه خدمات حمایتی از زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها صورت می‌گیرد.

دهباشی‌پور با بیان اینکه هدف اصلی این فعالیت تسهیل و تسریع فرآیند توانمندسازی خانواده‌ها است و صرفا به حمایت‌های مالی محدود نمی‌شود گفت: در حال حاضر ۱۵ گروه تحت عنوان گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، شیرینی فروشی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه، سفالگری، تولید فرش و قالیچه، کافه و رستوران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی قزوین بیان کرد: هم اکنون ۴۷ زن سرپرست خانوار استان قزوین در گروه‌های همیار مشغول فعالیت هستند. همچنین بیش از چهار هزار زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش این دستگاه، از خدمات مختلف مستمری و توانبخشی بهره‌مند هستند.

دهباشی‌پور ادامه داد: یکی دیگر از خدمات بهزیستی به فرزندان زنان سرپرست خانوار حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش است که با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، دانش‌آموزان تحت پوشش می‌توانند به صورت رایگان از کلاسهای آنلاین و آزمون‌های کانون بهره‌مند شوند و همچنین دانش‌آموزان با معدل ۱۶ به بالا نیز از کلیه خدمات بهره‌مند هستند.

کد خبر: 60606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =