جذب ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از ابلاغ ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان خبر داد و گفت: این تسهیلات باید تا پایان مهر جذب شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن مولوی با بیان اینکه در صورت جذب به موقع و عملکرد مطلوب، تسهیلات مرحله دوم نیز به استان اختصاص پیدا می‌کند گفت: از محل تسهیلات مشاغل خانگی، ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زنان سرپرست خانوار و مددجویان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و مادران دارای فرزند ۲ قلو تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به صورت چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود، بیان کرد: ۶۲۰ رسته شغلی با انواع گرایش‌های مختلف در قالب کسب و کارهای خانگی تعریف شده است. مشاغل مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان و رشته‌های جدید نیز در اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی دارد.

وی از تشدید نظارت بر نحوه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان در استان خبر داد و گفت: از سال جدید نظارت بر تسهیلات و اشتغال از شدت بیشتری برخوردار شده است و اگر انحرافی در این‌باره شناسایی شود به سیستم بانکی اعلام و تسهیلات پرداختی باید برگشت داده شود.

بنا بر آخرین گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۱۰.۱ درصد اعلام شده که در رتبه ششم قرار گرفته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

کد خبر: 60617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =