گزارش اشتغال دستگاه‌ها بدون تایید تامین‌اجتماعی قابل قبول نیست

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه عملکرد اشتغال دستگاه‌ها باید شفاف و مبتنی بر اشتغال پایدار باشد، گفت: گزارش اشتغال دستگاه‌ها باید به تایید تامین‌اجتماعی برسد و بدون این تایید آمار اشتغالزایی قابل قبول نیست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گیلان بیان کرد: مسئولان دستگاه‌ها به ویژه مجموعه‌های دارای مزیت‌های نسبی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید گزارشی شفاف از اشتغال ارائه دهند ضمن اینکه آمارهای اشتغالزایی نیز باید به تایید تامین اجتماعی برسد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال پایدار و فرصت های شغلی ایجاد شده به صورت روشن و مستدل ارائه شود، اضافه کرد: آمار و وضعیت اشتغال باید هر ماه در مقایسه با ماه قبل از آن ارائه شود علاوه بر این مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداران در شهرستان‌های استان باید دست بکار شوند و گزارش مربوط به اشتغال دو ماه گذشته را مشخص کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تاکید رئیس جمهور در ارتباط با ارائه گزارش‌های مربوط به اشتغال گفت: گزارش‌ها باید تحلیلی باشد و نقاط مثبت و منفی نیز بیان شود.

وی با بیان اینکه در سال مهار تورم و افزایش تولید موضوع اشتغال برای ما اهمیت دارد، افزود: کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سال جاری باید در مقایسه با سال گذشته فعال‌تر باشد.

استاندار گیلان با اشاره به آمار ۷.۹ دهم نرخ بیکاری طبق گزارش سال ۱۴۰۱ و برخورداری از رتبه دوازدهم در این بخش افزود: در سال جاری تاکنون شرایط خوبی داریم باید جزو پنج استان برتر به لحاظ نرخ بیکاری باشیم که هرچه اشتغال بیشتر شود، نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در موضوع اشتغال و کاهش نرخ بیکاری عمل کنند، بیان کرد: جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان باید هر ماه و کمیته این کارگروه نیز باید هر هفته برگزار شود.

عباسی با بیان اینکه برای دستیابی به نتیجه، برنامه‌ها باید به صورت عملکردی و عملیاتی پیش برده شود، گفت: برخی از دستگاه‌ها و مجموعه‌های مربوطه در گیلان از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد برکت باید اشتغال در بخش مشاغل خانگی و روستایی را به سمت روستا سوق دهند و فقرزدایی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان مهمترین راه اشتغال را فعال کردن واحدهای نیمه فعال عنوان کرد و ادامه داد: فعال کردن واحدهای نیمه فعال باید در اولویت قرار گیرد ضمن اینکه دیگر واحدهای تولیدی اشتغال‌زای زمان‌بر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بانک‌های عامل در گیلان، پرداخت پرونده‌های در دست بررسی را در اولویت قرار دهند و جذب حداکثری تسهیلات را داشته باشد ضمن اینکه اداره کل امور اقتصاد و دارایی نیز عملکرد بانک ها را در پرداخت تسهیلات تکلیفی اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به بهره‌وری و با بیان اینکه گیلان در این بخش از رتبه پنجم برخوردار است، اضافه کرد: زنجیره های ارزش باید در تمام تولیدات افزایش یابد.

استاندار گیلان میانگین نرخ بیکاری استان گیلان را نسبت به میانگین کشوری خوب ارزیابی کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در پائیز پارسال۶.۷ درصد و در تابستان ۷.۸ درصد بود که میانگین ۷.۹ درصدنرخ بیکاری استان نسبت به کشورکه ۹.۲ درصد است ۱.۳ درصد کاهش دارد.

کد خبر: 60619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =