نشست سه‌جانبه اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان، صمت و معدن مس جانجا

نشست سه جانبه تعامل و همکاری اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان، سازمان صمت و معدن مس جانجا به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان، در راستای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز معدن مس جانجا، نشست توسعه آموزش‌های مهارتی حوزه معادن با حضور جلیل شهریاری؛ مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه ای استان، مولوی زرندی؛ مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا و جغتایی؛ معاون آموزش سازمان صمت استان برگزار شد.

شهریاری با اشاره به خشکسالی‌های مکرر در شمال استان، از اهمیت معیشت جایگزین برای مردم سیستان گفت و افزود: نیازسنجی و برنامه‌ریزی دوره‌های مهارتی برای تامین نیروی ماهر مورد نیاز معدن جانجا در جهت توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه برای مردم منطقه در دستور کار است.

جغتایی نیز بیان کرد: یکی از روش‌های تقویت بخش معدنی و صنعتی در حال رشد استان، همکاری در تامین نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر است که سازمان صمت استان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان این مهم را دنبال می‌کند.

معدن مس و طلای جانجا در شهرستان نیمروز واقع شده است. این معدن از معادن کلاس جهانی محسوب می‌شود و در سال ۱۴۰۶ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر: 60624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =