ساخت هتل بهزیستی برای معلولان در استان قم

معاون توان‌بخشی بهزیستی کشور گفت: در راستای ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به معلولان، هتلی در قم درحال احداث است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قم، فاطمه عباسی در حاشیه سفر استانی خود به شهر قم، درباره برنامه‌های معاونت توان‌بخشی سازمان بهزیستی برای استان قم بیان کرد: خبر خوبی که این معاونت برای معلولان استان قم دارد، تخصیص ۷۰ درصد بودجه تجهیزات توان‌بخشی برای تهیه ویلچر معلولان جسمی حرکتی استان قم است که با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته تعداد ۳۸۰ ویلچر در مرحله اول برای معلولین تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد کمبود مراکز یارانه بگیر که از مطالبات استان هم بوده، تمهیداتی اندیشیده شده تا بر اساس آمایش‌های لازم به این مهم پرداخته شود.

عباسی درباره خدمات این سازمان به اتباع و مهاجرین گفت: این سازمان با وجود نداشتن بودجه مطلوب ملی، با نگاه اسلامی و انسانی در حد توان به افراد خدمات مختلف را ارائه می‌دهد و امیدواریم در آینده نزدیک با عنایت مسئولان بودجه‌ای تخصیص داده شود تا سازمان بهزیستی بتواند خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهد.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی و زیارتی این سازمان برای معلولین بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور در راستای ارائه خدمات رفاهی به معلولان یک هتل در مشهد احداث کرده و در حال ساخت یک هتل در شهر قم است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد تا معلولان در سراسر کشور بتوانند از بار معنوی و فرهنگی این دو شهر بهره‌مند شوند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی کشور درباره هزینه‌های درمانی و بیمه تکمیلی درمان معلولین گفت: طبق ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولین، سازمان بیمه سلامت مسئولیت تامین هزینه‌های توان‌بخشی، هزینه سلامت و درمان بیماری‌های جسمی و روانی افراد زیر پوشش بهزیستی را برعهده دارد که در همین راستا ۵۹ کد خدمت بصورت۷۰ درصد تخفیف و ۳۰ درصد تعرفه آزاد به این افراد ارائه می‌شود همچنین در حال تامین بودجه برای این ۳۰ درصد تعرفه هستیم تا بتوانیم بصورت کاملا رایگان خدمات درمانی را به این عزیزان ارائه دهیم.

کد خبر: 60650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =