سامانه هوشمند ارائه خدمات غیرحضوری در تسهیلات برخط به تعاونگران رونمایی شد

سامانه هوشمند غیرحضوری تعاون با عنوان «تی‌تی پلاس» در راستای ارائه خدمات غیرحضوری در تسهیلات برخط به تعاونگران رونمایی شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد شیخ‌حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون، چشم‌انداز بانک را مبتنی بر تبدیل به بانک برتر کشور در حوزه ارائه خدمات بانکی الکترونیک و دیجیتال به تعاونی‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط ترسیم کرد.

او افزایش سرمایه بانک از ۲۸ هزار میلیارد ریال به بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال را موجب نسبت کفایت سرمایه از منفی ۰/۲۷ درصد به عدد مثبت دانست و گفت: اندازه‌گیری نسبت کفایت سرمایه از سوی بانک این‌گونه است که این نسبت در بانک هم‌اکنون حدود ۷ درصد است که در صورت تأیید مراجع نظارتی در بانک مرکزی، سطح استاندارد وضع مالی و صورت‌های مالی بانک در شبکه بانکی ارتقاء می‌یابد.

شیخ‌حسینی تأکید کرد: برنامه‌های بانک توسعه تعاون در جهت مهار تورم و رشد تولید شامل انضباط مالی اعم از کنترل مقداری ترازنامه، مدیریت نقدینگی و جلوگیری از اضافه برداشت، سیاست‌های وصول مطالبات و تجهیز و تخصیص منابع است.

شهرام بخشا سرپرست معاونت مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از این سامانه در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی،‌ راه‌اندازی این سامانه را حاصل تلاش چندماهه در حوزه فناوری و واحدهای مربوطه عنوان کرد.

او افزود: با همکاری واحدهای فناوری و امور اعتباری بانک برای ورود عقود اسلامی مرتبط زمینه برنامه‌ریزی برای پرداخت غیرحضوری تسهیلات فراهم شده است و در حال حاضر پرداخت تسهیلات براساس قراردادهای لازم‌الاجرا در سامانه امکان‌پذیر شده و به تدریج تمام تسهیلات مبتنی بر عقود اسلامی از طریق سامانه قابل انجام می‌شود.

بخشا گفت: طبق پیش‌بینی‌ها بخش مهمی از تسهیلات خُرد شعب مبتنی بر سامانه و به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون نیز در این گردهمایی گفت: افتتاح حساب غیرحضوری با تکیه بر احراز هویت، تطبیق اطلاعات ثبت احوال و تشخیص کاربر مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی روز از طریق سامانه هوشمند غیرحضوری امکان‌پذیر است.

او افزود: افتتاح حساب برخط و تسهیلات برخط دو خدمت مهم این سامانه محسوب می‌شوند و امکان اخذ تضامین و سفته الکترونیک به‌صورت غیرحضوری نیز از طریق سامانه فراهم می‌شود.

کد خبر: 60657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =