رشد تولید و مهار تورم با رونق اقتصادی محقق می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفتمین همایش ملی کار گفت: امیدواریم که گفتگو و هم‌اندیشی‌های ارکان سه جانبه کارگری، کارفرمایی و دولت در این همایش بستر ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و مهار تورم را هموار سازد.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، صولت مرتضوی امروز (نهم خرداد ماه ۱۴۰۲) در هفتمین دوره همایش ملّی کار با یادی از مناسبت‌های مهم خرداد ماه گفت: خرداد ماه امسال که مزین به دهه کرامت است ابتدای آن با میلاد حضرت معصومه (س) و فردا میلاد حضرت امام رضا (ع) است.
او افزود : جلسه بسیار پربرکتی است و مباحث کاملا کاربردی قرار است که مطرح شود.
مرتضوی با تاکید بر اینکه همایش حاضر یک کرسی و مجلس نظریه‌پردازی است، ادامه داد: محورهای تعریف‌شده در حوزه سه جانبه گرایی، روابط بین کار و کارفرما، کار و تولید و تحقق شعار سال می‌توانند نقشه راهی پیش روی ما قرار دهند.

وی گفت: رهبر انقلاب دهه گذشته عمده‌ترین تمرکزشان در حوزه اقتصاد بوده است و به فراخور استعداد و توانمندی‌های جامعه در حوزه دانشگاهی، کارگری و کارآفرینی و صنعت سال‌ها را نام گذاری می‌کنند که امسال نیز بر مهار تورم و رشد تولید تاکید شده است. ‌

او اضافه کرد: در حوزه شیوه مهار تورم و رشد تولید دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که آیا اساسا مهار تورم لازمه مدیریت رونق است یا اساسا رونق و رشد لازم و ملزوم هستند.
مرتضوی با اشاره به دستور رئیس جمهور در این‌باره گفت: ایشان در یک نظریه گفتند که رشد و رونق و مهار تورم با رونق اقتصادی محقق می شود. بنابراین علاوه بر مهار تورم باید توأمان به رشد تولید نیز بیاندیشیم.
وزیر با بیان اینکه پایه و رکن اساسی رشد تولید، کار است، افزود: با کار و تلاش می توان به رشد تولید و رونق بهره‌وری دست یافت.
مرتضوی ادامه داد: به اعتقاد مقام معظم رهبری اقتصادی که توام با رشد، اقتصاد دانش‌بنیان است. این نوع از اقتصاد ستون فقرات اقتصاد به حساب می‌آید.
وزیر بیان کرد: حلقه واسط نیروی محرکه و قدرت تصمیم‌ساز به دستان مبارک کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

مرتضوی ادامه داد: ما بر آن باوریم در کشور زیرساخت های فرهنگی، انرژی و ارتباطی به منظور ارتقاء بهره‌وری و رشد تولید فراهم است. الحمدولله دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی و ارتباط با کشورهای دنیا نیز به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است . 
وزیر کار تاکید کرد: آنچه امید ما را مضاعف می‌کند عشق و اهتمام کارگران عزیز به موضوع کار است. نکته ای که دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند و حلقه اتصال و ارتباط بین کارگران و کارفرمایان باشند.  
او افزود: کارگر همان کارفرما و کارفرما همان کارگر است. آن کسی به مقام کارفرمایی رسیده قطعا گرد کارخانه را به جان خریده است. امیدواریم به مفهوم واقعی این همانی کارگر و کارفرما دست پیدا کنیم. 
مرتضوی اضافه کرد: نظریه بین‌النسلی بر این اصل متمرکز است که تمام حوزه های اقتصاد، معادن و سرمایه و استعدادهای نهفته کشور متعلق به نسل‌های آینده است که عمده جامعه کارگری به این مهم توجه و اعتقاد دارند. 
او گفت: باید در اسناد بالادستی به وضعیت و ضریب پشتیبانی  صندوق ها توجه ویژه ای شود. چرا که ناپایداری نگران کننده ای بر آنها حاکم است . تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور در حال حاضر ضریب پشتیبانی آن چهار و چهار دهم است اگر به همین رویه ادامه دهیم میراث آینده را امروز هزینه خواهیم کرد. 
وزیر کار بر ضرورت تعهد و امانت داری در صندوق تاکید کرد و افزود : مدیریت های کارآمد و متعهد با بهره‌گیری از فناوری‌های به روز می‌توانند ضمن کاهش مصارف ، میزان بهره‌وری را ارتقاء دهند. 
او در پایان با اشاره به بالاترین میزان بازنشستگی در سال های  ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: اگرچه این میزان بازنشستگی بی‌سابقه بوده اما خوشبختانه ضریب پشتیبانی کاهش پیدا نکرده است. باید اصلاح ساختاری در صندوق‌ها نیز مدنظر قرار گیرد. 
هفتمین دوره همایش ملّی کار در آستانه یکصد و یازدهمین اجلاس سازمان بین‌المللی کار  امروز( نهم خردادماه ۱۴۰۲ ) در مجموعه فرهنگی‌-ورزشی تلاش برگزار شد.

کد خبر: 60690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =