دیپلماسی مهارت یکی از محورهای روابط خارجی کشور است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت‌های مطلوب کشور در حوزه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به یکی از محورهای دیپلماسی تبدیل شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در دیدار با محمدتقی صابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان افزود: به دنبال سفر آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان، دور جدید تعاملات تهران و دوشنبه در حوزه‌های مختلف آغاز شد.

او با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگ عمیقی که وجود دارد می‌تواند روند ارتقای سطح تبادلات تجاری را تسهیل کند.

مرتضوی اضافه کرد: در کشور جذابیت‌های فراوانی برای تقویت توریسم و جذب گردشگران کشورهای همسایه وجود دارد که می‌تواند یکی از محورهای همکاری با تاجیکستان باشد.

وزیر کار با بیان این‌که توریسم سلامت از مزیت‌های کشور است، بیان کرد: در حوزه‌ درمان مراکز سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند به رشد گردشگری سلامت کمک نمایند.

او با اشاره به اینکه سیاست دولت مردمی ارتباط صمیمانه با همسایگان است و وزارت کار نیز برای توسعه این راهبرد آمادگی همه‌جانبه دارد، افزود: دیپلماسی مهارت در دو سال گذشته با توجه به تقویت ظرفیت‌های آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به یکی از راهبردهای روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان نیز در این دیدار با تشریح پتانسیل های توسعه روابط تهران-‌دوشنبه، گفت: اشتراکات فرهنگی دو کشور سبب شده، مردم تاجیکستان علاقه خاصی به ایران و محصولات ایرانی داشته باشند.

او افزود: با توجه به تبادل تفاهم‌نامه‌های متعدد در سفر رؤسای‌جمهور دو کشور، حوزه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این میان بسیار حائز اهمیت است.

صابری ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها برای انجام دومین سفر آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان در حال انجام است و قطعاً می‌تواند به شکوفایی سطح روابط تجاری دو کشور منجر شود.

کد خبر: 60728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =