پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ کودک در استان فارس

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به غربالگری بینایی ۲۰۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در استان فارس طی سال گذشته گفت: این تعداد غربالگری به معنی پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ کودک در استان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس، مراسم افتتاحیه طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان فارس با حضور مدیرکل بهزیستی و مسئولان استانی برگزار شد.

محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ هزار کودک توسط پایگاه‌های بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده‌اند گفت: از این تعداد دوهزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده و درمان شده‌اند که این به معنی پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ کودک در استان فارس است.

هوشیار در ادامه بیان کرد:این برنامه کشوری هم‌اکنون در سراسر استان فارس اجرا می‌شود و خانواده‌های دارای کودک ۳تا ۶ سال با مراجعه به مراکز مثبت زندگی بهزیستی می‌توانند بینایی فرزندان خود را ارزیابی کنند.

وی افزود: در سال جاری ۲۰۵ پایگاه ثابت و سیار برای غربالگری بینایی کودکان در استان فارس فعال هستند که از این تعداد ۴۵ پایگاه ثابت در شیراز و ۳ پایگاه سیار نیز در مرکز استان به روستاهای هم جوار خدمات غربالگری را ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس پشتوانه این طرح را خانواده و اجتماع عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی گسترده در این زمینه از وظایف اجتماعی است چرا که معلولیت،هزینه ها و بار سنگینی از لحاظ درمانی و روانی برای فرد، خانواده و اجتماع در پی خواهد داشت.

هوشیار با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم شایع‌ترین علت ایجاد نابینایی یک چشمی در افراد زیر ۲۰ سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است گفت: کودک مبتلا غالبا هیچ علامتی ندارد و چشمان او با وجود این که ظاهرا سالم و طبیعی به نظر می‌رسد اما از دید کافی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: در مراکز بهزیستی فارس معاینه چشم کودک با Eچارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام می‌شود و در صورت نیاز، کودک به بینایی‌سنج و در مرحله بعد به چشم پزشک ارجاع خواهد شد.

کد خبر: 60740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =