۳۷۹ شهر کشور در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس آخرین به روز سانی، در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز همانند هفته گذشته نیست و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از یک به هیچ شهر رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۶۸ به ۶۵ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۷۹ به ۳۸۳ شهر افزایش یافت.

بر اساس آخرین اطلاعات از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز گذشته (۹ خردادماه) ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۴۰ بیمار جدید مبتلا به این ویروس در کشور شناسایی شدند.

براساس این گزارش؛ مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۲۵۷ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۴۳ نفر رسید.

آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تاکنون ۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند البته ۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

براساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۳۷ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۸۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۸۹ دُز رسید.

تاکنون ۵۶ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کد خبر: 60745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =