پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، مصدق کشاورزی، حمایت از مشاغل خانگی را از فرصت‌های اشتغال‌زایی دانست و اظهار داشت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به استان بوشهر ابلاغ و به بانک‌های عامل اعلام شده است.

وی از صدور مجوز مشاغل خانگی در کمتر از ۲۰ دقیقه از طریق درگاه تعیین شده به‌صورت اینترنتی خبر داد و بیان کرد: پس از صدور مجوز مشاغل خانگی نظارت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: سال گذشته ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در رشته‌ها و حرفه‌های اشتغال‌زایی، تولیدی، خدماتی و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر صادر شد و حمایت‌های لازم در پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی انجام می‌شود.

وی از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی، تولید و کارآفرینی با سود کم پرداخت شده است.

کشاورزی یکی از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: در این راستا طرح‌های اشتغال‌زایی به استانداران ابلاغ شد و ارزیابی عملکرد استان‌ها بر اساس ایجاد اشتغال است.

رتبه نخست بوشهر در ایجاد اشتغال

وی از کسب رتبه نخست استان بوشهر در ایجاد اشتغال و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور خبر داد و افزود: استان بوشهر به‌عنوان رتبه نخست در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور معرفی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد شد بیان کرد: در این راستا ۱۴۰ درصد برنامه تدوین شده در ایجاد اشتغال محقق شد.

کشاورزی، ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ فرصت شغلی برای سال جاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای ۲۵ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر شده است و دستگاه‌های اجرایی اشتغال فراهم شده در سامانه رصد ثبت کرده‌اند.

تقویت مهارت

وی با اشاره به فراخوانی ایجاد اشتغال در شرکت‌های زیر مجموعه نیروگاه اتمی بوشهر، منطقه نفتی جزیره خارگ و پارس جنوبی بیان کرد: برای اشتغال در این شرکت‌ها نیروهای ماهر و مورد نیاز معرفی می‌شود و محدودیتی در معرفی افراد متقاضی اشتغال وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نبود مهارت را مشکل برخی کار جویان دانست و تأکید کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به‌صورت رایگان مهارت‌های لازم آموزش ببینند و بر اساس کسب مهارت به مراکز اشتغال‌زایی، شرکت‌ها و صنایع معرفی می‌شوند.

کد خبر: 60750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =