امنیت شغلی، مطالبه به حق جامعه کارگری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امنیت شغلی مطالبه به حق جامعه کارگری است و کار فرمایان باید تلاش کنند با ایجاد امنیت شغلی، محیط‌های کارگری مناسب و مساعدی را برای این قشر جامعه فراهم کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، دومین جلسه کمیسیون کارگری به ریاست معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران عضو کمیسیون کارگری و مدیران تعدادی از واحدهای صنعتی استان برگزار شد.

غلامرضا اشرفی، در ابتدای جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت معوقات کارگری درحوزه پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه داد و بیان کرد: امنیت شغلی مطالبه به حق جامعه کارگری است و کارفرمایان باید تلاش کنند با ایجاد امنیت شغلی و فراهم کردن آرامش روانی، محیط‌های کارگری مناسب و مساعدی را برای این قشر زحمت‌کش جامعه فراهم کنند.

اشرفی افزود: اصل سه جانبه‌گرایی همیشه درمحیط کار و تولید مورد تاکید بوده و با نهادینه شدن فرهنگ تعامل و گفت‌وگو در مقابل تقابل و عدم اعتماد بین طرفین، موجبات تحقق شعار سال‌جاری فراهم خواهد شد.

محمدرضا طالبی، معاون سیاسی و امنیتی واجتماعی استانداری، حمایت همزمان و توأمان از تولیدکنندگان و کارگران را ضروری خواند و بیان کرد: مشکلات کارفرمایان و تولیدکنندگان از طریق مجراهای مرتبط به طور ویژه پیگیری و دنبال می‌شود، زیرا اگر تولید کننده دچار مشکل شود فعالیت واحد تولیدی و کارگران نیز مختل خواهد شد.

طالبی ادامه داد: علاوه بر اهمیت پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران، ضرورت دارد واحدهای تولیدی به مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی خویش عمل کنند و ضمن حمایت از فعالیت‌های فاخر هنری استان، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع و مناسبی برای کارگران پیش‌بینی کنند که قطعا در ایجاد روحیه نشاط در کارگران و افزایش راندمان کار مؤثر خواهد بود.

در این نشست مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی و پیمانکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران، رعایت ایمنی محیط کار، امنیت شغلی و بیمه کارگران، پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و... تأکید شد.

کد خبر: 60751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =