ابلاغ اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی در حوزه مشاغل خرد و خانگی مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده که نشانگر رشد چندصد برابری اعتبارات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم نسبت به سه سال گذشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی باقری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ساری بیان کرد: دولت سیزدهم تلاش مضاعفی برای رشد تولید و اشتغال داشته و از مسئولان انتظار داریم در گره‌گشایی از مشکلات مردم در بخش اشتغال به صورت زنجیروار و یکپارچه عمل کنند.

باقری از رتبه دوم مازندران در جذب منابع اعتباری کشور یاد کرد و گفت: باید طرح‌هایی به سمت جذب اعتبارات سوق یابند که در راستای اشتغال خانوارها و فارغ‌التحصیلان بیکار باشند.

وی از فعال‌شدن سامانه جست‌وجوی شغل خبر داد و افزود: جامعه بیکار، کارجو و کارفرما در این بخش وارد شدند تا با مهارت‌آموزی توسط ادارات فنی‌وحرفه‌ای، مشکلات آموزش و مهارت برطرف شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تنها ۶ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی اعتبار داشتیم، گفت: در بخش مشاغل خرد و خانگی ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبارات در استان ابلاغ شده که نشانگر رشد چندصد برابری نسبت به گذشته است و ضروری است بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این بخش با جدیت پای کار باشند.

باقری با اعلام اینکه دهیاران با شناسایی ظرفیت‌ها در بخش تعاونی کشاورزی و گیاهان دارویی وارد شوند، افزود: شناسایی افراد فاقد مسکن در بخش کارگری در استان انجام شده و در کارخانجات نیز این امر در قالب تعاونی مسکن انجام می‌شود.

کد خبر: 60763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =