هزینه ۳.۶ میلیارد تومانی برای نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هزینه نگهداری معتادان متجاهر استان را ماهانه ۳.۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای ساماندهی معتادان متجاهر همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، بهزاد شهبازی از اعتیاد به عنوان یکی از معضلات جدی کشور یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه هم مانند سایر استانها درگیر این مسئله است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در زمینه اعتیاد جزو استانهای میانه کشور است، افزود: متاسفانه در زمینه معتادان متجاهر وضعیت مناسبی نداریم و جزو استانهای رده‌های چهارم تا پنجم قرار داریم. عوامل مختلفی در این زمینه دخیل است که بخشی به ناخالصی مواد مصرفی معتادان در استان و بخشی هم به فرهنگ مردم منطقه در مورد عدم پذیرش فرد معتاد از سوی خانواده مربوط می شود.

شهبازی افزود: کرمانشاه در انتهای زنجیره قاچاق مواد مخدر قرار دارد و برای همین مواد مخدری که از سمت شرق به غرب کشور می رسد، در میانه راه ناخالصی های فراوانی به آن افزوده می شود و وجود همین ناخالصی ها موجب شده معتادان استان زودتر به مرحله تهاجر برسند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰ دستگاه در موضوع اعتیاد وظایفی را برعهده دارند، گفت: در کنار بهزیستی، دستگاه‌هایی مانند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شهرداری، نیروی انتظامی، اداره کل زندان‌ها، آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و... در موضوع اعتیاد مسئولیت دارند و برخی در امر مبارزه و درمان و برخی در امر پیشگیری باید انجام وظیفه کنند.

وی با اشاره به ماموریت های گسترده بهزیستی گفت: موضوع نگهداری معتادان متجاهر در حالی به بهزیستی واگذار شده که ما ۵۱ ماموریت دیگر هم داریم و تنها یک ماموریت ما به موضوع معتادان مربوط می‌شود.

شهبازی افزود: در زمینه اعتیاد هم عمده کار بهزیستی بر موضوع پیشگیری متمرکز است، اما در زمینه معتادان متجاهر هم قانونگذار اموری را به ما واگذار کرده و مدیریت داخلی مراکز ماده ۱۶ بر عهده بهزیستی قرار گرفته است، البته ساخت زیربناها و ساختمانهای مراکز ماده ۱۶ با با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است و ما تنها مدیریت داخلی آن را برعهده داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مشکلات در بحث نگهداری معتادان متجاهر به هزینه نگهداری آنها مربوط می شود بیان کرد: سال گذشته به ازای نگهداری هر معتاد متجاهر، روزانه ۴۲ هزار تومان هزینه کردیم و با توجه به نگهداری حدود هزار معتاد متجاهر روزانه ۴۲ میلیون تومان و ماهانه ۱.۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم با همان قیمت سال گذشته تمام ۳۲۰۰ معتاد متجاهر شناسایی شده استان را نگهداری داریم کنیم، ماهانه به ۳.۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

شهبازی با بیان اینکه صرف این هزینه برای جامعه به صرفه خواهد بود، بیان کرد: اگر این اعتبار برای نگهداری معتادان متجاهر هزینه شود، از آن طرف امنیت و آسایش در جامعه افزایش یافته و آمار سرقت های خرد به شدت کاهش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه دیگر دستگاه ها هم باید در این زمینه مشارکت داشته باشند، گفت: هر معتاد متجاهر طبق برآوردهای صورت گرفته سالانه ۸۰ میلیون تومان به جامعه ضربه می‌زند و قطعا جمع آوری و نگهداری آنها این هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

کد خبر: 60765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =