جشنواره فیلم فجر در یک قدمی تعطیلی

این روزها با هشدارهای وزارت بهداشت به  سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی به نظر می رسد این جشنواره در یک قدمی تعطیلی قرار دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، با اعلام برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت حضوری، برخی معتقد بودند برگزاری جشنواره در شرایط فعلی شیوع کرونا ضرورتی ندارد و عده‌ای هم معتقد بودند برای حفظ روحیه مردم و هنرمندان  اجرای این جشنواره ضروری به نظر می‌رسد. اما حالا شکایات مردم نشان می دهد که سالن های  نمایش فیلم‌های جشنواره فجر، محلی برای انتشار ویروس کرونا شده اند و بسیاری از مردم از رعایت نشدن ساده‌ترین راهکارهای بهداشتی شکایت داشتند.

از طرفی عکس‌های منتشر شده از ازدحام  مردم نشان از رعایت نشدن کمترین دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت و نبود برنامه برای کنترل اوضاع در شرایط حساس کرونایی است. این ویدیوها و تصاویر منتشر شده از جشنواره، نه فقط در میان رسانه‌ها و منتقدان بلکه در شبکه‌های اجتماعی هم سروصدا زیادی به‌راه انداخت.

در همین راستا روز گذشته علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره  فیلم فجر گفت: «اعلام کرده‌ایم اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، جشنواره را می‌بندیم. هشدار قاطعانه‌ای دادیم و اعلام کردیم که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنید، جشنواره را می‌بندیم و واقعا پای این حرف ایستاده‌ایم. قرار است  که بازدیدهای جدی و قاطعانه انجام دهند و اگر پروتکل‌شکنی ببینیم، جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، آن را می‌بندیم. وی با عنوان این مطلب که ما از ابتدا ‌زیر بار برگزاری جشنواره نمی‌رفتیم، یادآور شد: دوستان تعهدات بسیار سفت و سختی دادند ازجمله اینکه گفتیم اولا حتما یک نفر کارشناس بهداشت محیط حرفه‌ای در محل برگزاری حضور دائم داشته باشد که این اقدام انجام نشده بود، دوم اینکه کدملی افرادی که می‌خواهند وارد شوند باید به سامانه ماسک وصل باشد که بررسی شود آیا این افراد کرونامثبت هستند یا خیر و اگر مثبت بودند، به محل راه داده نشوند که ظاهرا پریروز این اقدام هم انجام نشده بود. اقدام سوم هم این بود که یکسری تصاویر دیدیم که افراد و به‌ویژه عکاسان بسیاری جمع شده بودند و فاصله‌گذاری رعایت نشده بود. بر این اساس اعلام کردیم که واقعا اگر رعایت نکنند، در هر مرحله‌ای باشد جشنواره را قطع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم با پروتکل‌شکنی پیش برود. وی افزود:به‌هرحال تاکنون این همه مراسم فرهنگی، مذهبی و ملی را تعطیل کردیم و نمی‌توان یکباره بدون رعایت پروتکل‌ها اقدامی کنند که ظلم است.»

با این حال سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزگذشته در بازدید از دبیرخانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد: در زمان جنگ و دفاع مقدس و اوج جنگ و حملات دشمن جشنواره‌های فجر برگزار می‌شد و این علامت خوبی برای کشور بود و کشور را به فضای آرامش و اعتماد می‌کشاند که هنر در کشور همچنان زنده است. بنابراین با این نگاه که ایام کرونایی هم اگر سخت‌تر نباشد ولی بی شباهت به ایام جنگ نیست، صلاح ندانستیم جشنواره‌ها تعطیل شود.

حالا احتمال می رود که با این هشدارها، از امروز پروتکل ها در جشنواره فیلم فجر شدیدتر اعمال شود. اما با وجود این نگرانی از نحوه برگزاری جشنواره‌ها و تشدید ویروس کرونا در موج چهارم آن، جشنواره موسیقی فجر هم مقدمات برگزاری جشنواره سی‌وششم خود را آماده می‌کند و برخلاف  ۲ جشنواره تئاتر و فیلم، جشنواره موسیقی فجر امسال پذیرای گروه‌هایی از دیگر کشورها نیز خواهد بود!

کد خبر: 7626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =