تفاهم‌نامه ایمن‌سازی ساختمان‌ها با دانشگاه مالک‌اشتر امضا شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه مالک اشتر، ابراز امیدواری کرد؛ با امضای این تفاهم نامه فرهنگ حمایت از زیرساخت‌ها ادامه یابد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، "غلامرضا پناه"، معاون توسعه مدیریت و منابع، تحکیم همکاری‌ها، انجام فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی، ایمن‌سازی ساختمان‌ها، وضعیت تاب‌آوری آنها و جلوگیری از حوادث ناگوار را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار انجام مطالعات جامعی توسط متخصصان دانشگاهی در زمینه الزامات زیر ساختی است که تحلیل ریسک ساختمان این وزارتخانه انجام شود و طبق آن مقاوم‌سازی صورت پذیرد تا شاهد حوادث خاصی در این زمینه نباشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: این تفاهم‌نامه در سه فاز شناخت و جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت موجود، تحلیل ریسک، تبیین الزامات و طرح مدیریت مقابله با حوادث تدوین شده است.
پناه گفت: این تفاهم‌نامه، آغازی بر فعالیت‌های مستمر و طولانی مدت آموزشی و تحقیقاتی در حوزه پدافند غیرعامل با دانشگاه مالک اشتر است.
وی اظهار امیدواری کرد؛ تقویت انگیزه های مادی و معنوی برای نخبگان کشور در این بسترفراهم شود.
در این نشست، محمد علی نکوئی، رئیس دانشگاه مالک اشتر نیز گفت: طبق این تفاهم نامه، مقرر شد دانشگاه مالک‌اشتر برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحلیل بنا و ریسک انجام دهد.
وی افزود: امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه فرهنگ حمایت از زیرساخت‌ها ادامه یابد.
رئیس دانشگاه مالک اشتر با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل به معنی حفاظت از دارایی است، گفت: این مفهوم را حدود ۲۰ سال پیش درکشور مقام معظم رهبری مطرح کردند و ما سعی کردیم آن را گسترش دهیم.  
نکوئی گفت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان یک دانشگاه پیشرو در زمینه فرهنگسازی پدافند غیر عامل و حفاظت از زیر ساخت‌های کشور توانسته است در ۲۰ سال گذشته هم این فرهنگ را گسترش دهد و هم نیروی انسانی متخصص شاغل در شرکت‌های مرتبط پرورش دهد.
این تفاهم‌نامه در ۸ ماده تنظیم شده است، همکاری در انجام پروژه‌های پژوهشی _ کاربردی و اجرایی، مطالعات و مشاوره در خصوص طرح‌های مطروحه وزارت، استفاده از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرفین به منظور تامین خدمات علمی، پژوهشی وآزمایشگاهی و تبادل اطلاعات بین طرفین در زمینه فعالیت های وزارت، استفاده از کارشناسان ذیصلاح  وزارت در قالب مدرس مدعو و اساتید مشاور پایان نامه‌های دانشگاهی که توسط وزارت به دانشگاه معرفی می‌شوند، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
 امکان حضورکارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و تخصصی یکدیگر بنا به درخواست دعوت طرفین و همکاری در زمینه تدوین، تألیف، ترجمه، چاپ و نشر کتب و مقالات علمی و پژوهشی با موضوعات مورد نیاز و مرتبط با شرح وظائف وزارت بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه در نشریات علمی، پژوهشی و تخصصی دانشگاه نیز از دیگر زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه است.

کد خبر: 797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =