بیش از ۴۸ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر چتر بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان شامل بیمه‌شدگان اصلی، مستمری‌بگیران و افراد تبعی بیش از ۴۱۷ هزار نفر است که بیش از ۴۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

حسین فراتی در گفت و گو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: مجموع بیمه‌شدگانی که در استان تحت پوشش حمایت‌ها و خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند ۱۳۳ هزار و ۹۱۴ نفر بیمه شده اصلی است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۲ هزار و ۷۲۰ نفر بیمه شده اجباری و ۳۸ هزار و ۸۴۵ نفر بیمه شده گروه‌های خاص و هزار و ۳۲۵ نفر نیز بیمه شده توافقی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را هزار و ۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: افراد تبعی آنان نیز تاکنون تعداد ۲۱۹ هزار و ۷۲۹ نفر در سطح استان ثبت شده است.

وی عنوان کرد: درمجموع افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان با احتساب بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیتی بالغ بر ۴۱۷ هزار و ۳۸ نفر است که بیش از ۴۸ درصد جمعیت استان را در برمی‌گیرد.

ارائه خدمات تأمین اجتماعی در سراسر استان با توسعه شعب و کارگزاری‌ها

فراتی یادآور شد: اکنون خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد که بیشترین جمعیت بیمه شده به ترتیب در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات، فردوس، نهبندان، درمیان، بشرویه، سربیشه و عشق آباد وجود دارند.

وی با اشاره به فعالیت شعب دائم، اقماری و کارگزاری‌های فعال استان بیان کرد: در راستای نظام خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه و هماهنگ با اهداف سازمانی و نظام جامع تأمین اجتماعی، اداره کل استان خراسان جنوبی هم اکنون دارای ۱۰ شعبه اصلی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: این شعب در سطح شهرستان‌های بیرجند (دو شعبه)، قاینات، طبس، فردوس، نهبندان، درمیان، سربیشه، بشرویه و عشق آباد مشغول ارائه خدمات به هم استانی‌ها هستند.

او با اشاره به فعالیت چهار شعبه اقماری دائم در شهرهای حاجی آباد زیرکوه، خضری و دشت بیاض، سرایان و دیهوک گفت: همچنین ۲ شعبه اقماری غیردائم در شهرهای خوسف، نیمبلوک و ۳ واحد کارگزاری رسمی در شهر بیرجند، طبس و قاین با داشتن ۱۸۴ نفر کارمند در حال خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش هستند.

توسعه خدمات غیرحضوری؛ گام مؤثر تأمین اجتماعی در مسیر دیجیتالی شدن

فراتی به بیان بخشی از مهمترین مزایای ارائه خدمات غیرحضوری بیمه تامین اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: بدون تردید توسعه خدمات غیرحضوری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: ارائه این خدمات مزایای متعددی به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش مراجعات حضوری بیمه‌شدگان و کارفرمایان به شعب و کارگزاری‌ها، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، افزایش دقت و شفافیت در فرآیندها و همچنین ارتقاء رضایتمندی مخاطبان اشاره کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر، بیش از ۵۰ خدمت از خدمات پرکاربرد از جمله استعلام سوابق بیمه، درخواست بازنشستگی، پرداخت حق بیمه و مشاهده فیش مستمری، ارسال لیست، ارسال لیست هوشمند، مستمری از کارافتادگی، خدمات سابقه، بازرسی کارگاه‌ها، مکاتبات ابلاغ‌ها و از این قبیل به صورت الکترونیکی در دسترس است.

وی تاکید کرد: با این حال، در مسیر توسعه خدمات غیرحضوری با چالش‌هایی نیز مواجه هستیم که از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به محدودیت زیرساخت‌های فنی در برخی مناطق کشور اشاره کرد.

فراتی بر لزوم ارتقای دانش دیجیتال بخشی از مخاطبان تاکید کرد و یادآور شد: بیشتر سامانه‌ها نیاز به یکپارچه‌سازی دارد.

وی عنوان کرد: همچنین حفظ امنیت اطلاعات و اطمینان از محرمانگی داده‌ها از دیگر اولویت‌ها و چالش‌های جدی در این حوزه به شمار می‌رود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ما در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت‌های فناوری، آموزش کاربران و به‌روزرسانی مستمر سامانه‌ها، این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده و مسیر تحول دیجیتال در تأمین اجتماعی را هموارتر کنیم.

سمانه محمدی

کد خبر: 81594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =