مرتضی آبسالان در گفتوگو با آتیهآنلاین با اشاره به ارائه خدمات این شعبه به بیمهشدگان تأمیناجتماعی لالجین، افزود: این خدمات شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان، بیمه بیکاری، حمایت درمان، اروتز و پروتز، کمک هزینه ازدواج و ... است.
وی الکترونیک شدن خدمات بیمهای تأمیناجتماعی و اجرای امور در بستر سامانه خدمات غیرحضوری را اقدامی مهم برشمرد و ادامه داد: رضایتمندی مخاطبان سازمان از این اقدام، کاهش ازدحام در شعب و افزایش سواد مجازی مخاطبان از نتایج موثر خدمات الکترونیک بهشمار میرود.
رئیس شعبه تأمیناجتماعی شهر لالجین با اشاره به چالشهای پیشرو در این حوزه افزود: ترافیک سایت از جمله مسائلی است که بعضا ارائه خدمات بهموقع را امکانپذیر نمیکند. همچنین برخی امور تخصصی بوده و انجام آن برای مخاطبان دشوار است.
وی درباره علت مراجعه حضوری بیمهشدگان با وجود فراهم بودن خدمات غیرحضوری، اعلام کرد: در مواردی درخواست غیرحضوری با خطا مواجه میشود. از طرفی ضرورت مراجعه حضوری برای ارائه برخی مستندات، وجود دارد؛ برای مثال تحویل سوابق قدیمی یا مدارک مربوط به درخواستهای بازنشستگی سختوزیانآور باید حضوری انجام شود.
آبسالان، تعداد نیروی انسانی مشغول به کار در مجموعه تأمیناجتماعی لالجین را ۹ نفر بیان کرد و گفت: در حال حاضر کمبودی در حوزه نیروی انسانی نداریم.
وی با اشاره به جمعیت ۶ هزار نفری زیر پوشش تأمیناجتماعی در شهر لالجین، افزود: تعداد مستمریبگیران نیز در این شهر ۱۷۰۰ نفر است.
رئیس شعبه تأمیناجتماعی شهر لالجین در ادامه از فعالیت ۱۴۰۰ کارگاه تولیدی و بنگاه اقتصادی زیر پوشش تأمیناجتماعی در لالجین خبر داد و با اشاره به برقراری تعامل مناسب با کارفرمایان و حمایت از آنها گفت: ارتباط مداوم و حضوری با کارفرمایان و انعکاس مشکلات آنها به اداره کل همواره مورد توجه ما بوده است.
وی به چالشهای موجود نیز اشاره کرد و گفت: فرار بیمهای و عدم همکاری کارفرمایان در پرداخت حقبیمه با دستمزد واقعی از مشکلاتی است که امیدواریم برطرف شود.
آبسالان مهمترین برنامههای آینده شعبه لالجین را گسترش پوشش بیمهای کارگاهها، بیمه زنان خانهدار و دانشجویان (گروههای خاص بیمهای) بیان کرد و افزود: تلاش ما این است که بتوانیم در این راستا، بهترین خدمات را به بیمهشدگان ارائه دهیم.
نظر شما