نبود سواد رایانه‌ای جامعه هدف؛  از چالش‌های شعبه مهران

رئیس شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان مهران گفت: خدمات این شعبه اعم از خدمات حضوری و غیرحضوری انجام می‌گیرد.

امیر انصاری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به اینکه این خدمات شامل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام، بیماری بیمه بیکاری، وصول لیست‌های هوشمند و صدور احکام مستمری و... است، افزود: الکترونیکی‌شدن موجب تسریع در انجام اوامر ارباب رجوع و صرفه جویی در وقت و هزینه و موجب آشنایی مردم با قوانین تامین اجتماعی می شود.

انصاری یادآور شد: مهم‌ترین چالش خدمات الکترونیکی، اعتماد اندک مردم به انجام خدمات غیر حضوری، کندی سرورها و نداشتن سواد رایانه‌ای است.

نبود سواد رایانه‌ای جامعه هدف؛  از چالش‌های شعبه مهران

وی با اشاره به ۱۱ نفر نیروی انسانی این مجموعه تأکید کرد: تداخل درخواست غیرحضوری ارباب رجوع و کارفرمایان موجب کاهش بهره‌وری نیروی انسانی می‌شود که ضرورت آموزش عمومی از طریق کلیپ‌های آموزشی یا برگزاری سمینار غیرقابل انکار است.

رئیس شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان مهران گفت: تعداد بیمه‌شدگان در این شهرستان ۲۱ هزار و ۱۸۲ نفر و تعداد مستمری بگیران یک‌هزار و ۱۰۵ نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه هستند.

انصاری با اشاره به ۶۳۰ کارگاه فعال تحت پوشش این شعبه گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارفرمایان نحوه استفاده از سامانه‌های ارائه خدمات آنلاین در حوزه بازرسی، ابلاغ و صدور کد کارگاهی را تسهیل کرده است.

وی دسترسی محدود کارفرمایان به دفاتر خدمات اینترنتی و عدم آشنایی برخی از آنها با قوانین تأمین‌اجتماعی یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌هاست و فرایند انجام امور را کند می‌کند.

رئیس شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌های این شعبه افزایش بازرسی‌کارگاه‌های و افزایش تعداد بیمه شدگان جدید، و برگزاری کلاس‌های آموزشی است، گفت: استفاده از ظرفیت همکاران برای ارتقای و افزایش رتبه شعبه و جذب بیمه‌شدگان جدید در قالب طرح‌های بیمه فراگیر (مشاغل) آزاد، دانشجویان، زنان خانه‌دار و ... در اولویت کاری این شعبه قرار دارد.

کد خبر: 81786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =