اقدامات تأمین اجتماعی بوشهر در اجرای طرح های تحولی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر از مزایا و چالش‌های خدمات غیرحضوری، وضعیت بیمه‌گریزی و برنامه‌های آینده این اداره کل در راستای طرح تحولی ۲۰ گانه سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

محمدجواد بازدرهوا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره وضعیت بیمه‌گریزی در استان بوشهر بیان کرد: عدم همکاری کارفرمایان و بیمه‌شدگان در ارائه اطلاعات هویتی هنگام مراجعه بازرسان کارگاه‌ها و نیز درج ترک‌کار بیمه‌شدگان یک روز پس از تاریخ بازرسی توسط کارفرما در لیست‌های ارسالی، از مهم‌ترین مسائل در این زمینه است.

وی با اشاره به مزایای خدمات غیرحضوری سازمان افزود: کاهش حجم کاری نیروی انسانی، ارتقای کیفیت خدمات، سهولت دسترسی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران، افزایش رضایتمندی، صرفه‌جویی در وقت، هزینه، سوخت و انرژی و کاهش مراجعات حضوری، از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این تحول دیجیتال است.

بازدرهوا چالش‌های موجود را شامل امنیت اطلاعات، ضعف زیرساخت‌های فناوری، مشکلات فنی و لزوم ارتقای مهارت کارکنان عنوان کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر مهم‌ترین برنامه‌های آینده این اداره کل را در قالب طرح تحولی ۲۰گانه ابلاغی مدیرعامل سازمان چنین تشریح کرد: پیگیری مستمر برای وصول مطالبات معوق از کارفرمایان بدهکار از طریق مالیابی و شناسایی، مراجعه به‌موقع به واگذارندگان کار در راستای اجرای تبصره الحاقی ماده ۳۸ قانون برای وصول مطالبات حوزه پیمانکاری و توسعه پوشش بیمه‌ای با شناسایی بیمه‌شدگان جدید از طریق بازرسی مستمر و بررسی موارد ترک‌کار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی همچنین از فعال‌سازی مداوم کمیته‌های پایداری منابع به‌منظور رسیدگی به‌موقع به پرونده‌ها و جلوگیری از انباشت مطالبات خبر داد و افزود: بسیج نیروها و امکانات برای تحقق بودجه ابلاغی، همکاری با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای معرفی مالکان پروانه‌های ساختمانی با هدف صیانت از حقوق بیمه‌شدگان، و اصلاح دستمزد و مزایای واقعی بیمه‌شدگان در لیست‌های ارسالی از دیگر اقدامات مهم در دستور کار است.

بازدرهوا ادامه داد: تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای بازرسی دفاتر قانونی، آموزش مستمر کارفرمایان، بیمه‌شدگان و کارکنان و هوشمندسازی سامانه‌ها به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی گفت: همچنین جلوگیری از پرداخت‌های من‌غیرحق، پالایش مستمر کارگاه‌ها و بیمه‌شدگان مشمول معافیت، برنامه‌ریزی برای کنترل مصارف، تلاش برای افزایش پوشش بیمه‌ای خانواده ایرانی با نرخ‌های ۱۸ و ۲۷ درصد، و در نهایت، افزایش رضایتمندی جامعه هدف از خدمات سازمان نیز در زمره اقدامات پیش‌رو قرار دارد.

بازدرهوا تأکید کرد: این اقدامات با رویکردی منسجم و هدفمند در آینده‌ای نزدیک در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

زینب رنجکش

کد خبر: 81868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =