ماریا محمدنیا در گفت و گو با آتیهآنلاین با بیان این مطلب اظهار کرد: این شعبه ۱۵۰۰ کارگاه فعال دارد و برای برقراری تعامل مناسب با کارفرمایان و حمایت از آنها از طریق ارسال پیامک، برگزاری جلسات توجیهی با دعوت از دفاتر پیشخوان وکافی نت ها و همچنین استفاده از شبکههای اجتماعی با کارفرمایان در ارتباط مستمر است.
وی ادامه داد: همچنین بازدید حضوری از واحدهای تولیدی و اقتصادی دارای چالش و همکاری برای ارائه تسهیلات پرداخت حق بیمه در حدود قوانین سازمانی از دیگر اقدامات در این زمینه است .
رییس تامین اجتماعی فریدونکنار برگزاری میزهای خدمت حضوری در تجمعات ملی و مذهبی و آمادگی برای پاسخگویی در زمینه مسائل سازمانی از دیگر اقدامات انجام شده در این شعبه ذکر کرد .
وی ادامه داد: پرداخت به موقع حق بیمه تضمینکننده رفاه و آسایش کارگران و ارتقا دهنده امنیت اجتماعی است.
محمدنیا اظهار کرد: درسال «سرمایه گذاری برای تولید» هستیم باید با عزمی راسخ و با بهره گیری از ظرفیت قانونی و اجرایی موجود برای تشویق کارفرمایان و سرمایهگذاران در بخشهای مختلف تولیدی در جهت تحقق شعار سال گام برداریم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمهگر اجتماعی کشور است، دستیابی به اهداف عالیه آن مستلزم خلق منابع جدید، بهینهسازی و مدیریت صحیح مصارف است. علاوه بر این، واقعیسازی دستمزدها میتواند در کنار اجرای عدالت، به افزایش منابع درآمدی سازمان نیز منجر شود.
رییس تامین اجتماعی شعبه فریدونکنار با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۸۲۳ بیمه شده اصلی و بیشتر از ۳۲۹۳ مستمری بگیر تحت پوشش این واحد تابعه استان هستند،گفت: بیمه شدگان اجباری با ۶۶۴۰ نفر، مشاغل آزاد با ۲۱۶۱ نفر، بیمه اختیاری با ۳۲۸ نفر و کارگران ساختمانی با ۸۹۷ نفر بزرگترین گروههای بیمه شدگان این شعبه را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: اداره تامین اجتماعی فریدونکنار با ۱۳ پرسنل مشغول فعالیت است که از این تعداد دو نیرو بصورت مامور نصف هفته در شعب همجوار انجام وظیفه می کنند.
محمدنیا ادامه داد: با توجه به اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه و موتور حرکت سازمان برای پیشرفت و موفقیت به شمار می رود، کاهش این سرمایه به شدت اثر مخرب در راستای رسیدن به اهداف سازمان را دارد و سازمانها بدون نیروی انسانی، نمیتوانند عملکردی چشمگیر داشته باشند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تعداد خدمات بیمهای تأمین اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری به بیش از ۵۷ خدمت رسیده است. این موضوع علاوه بر صرفهجویی در هزینههای مخاطبان و اربابرجوع، باعث شده بازه زمانی بهرهمندی از خدمات تأمین اجتماعی از ساعات اداری به ۲۴ ساعت در تمامی روزهای هفته افزایش یابد.
رییس اداره تأمین اجتماعی فریدونکنار، عدم آشنایی بخش زیادی از جامعه با سامانههای سازمان، وجود اشکالات متعدد در برخی خدمات از جمله سامانه لیست هوشمند، نبود مشوق برای مخاطبانی که از خدمات غیرحضوری استفاده میکنند، ضعف زیرساختهای اینترنتی در کشور و همچنین مشکلات مربوط به قطعی سایتهای سازمانی را از جمله چالشهای موجود در مسیر ارائه خدمات عنوان کرد.
وی گفت: با آغاز بهکار دولت چهاردهم، اجرای متناسبسازی سال ۱۴۰۳، افزایش حقوق سالیانه ۱۴۰۴ و نیز اعمال متناسبسازی مرحله دوم (۳۰درصد) برای بازنشستگان و مستمریبگیران تامین اجتماعی انجام شد یعنی افزایشی که به طور میانگین بالاترین رشد در میان صندوقهای بازنشستگی را رقم زد.
محمدنیا ادامه داد: از مهمترین برنامه آینده شعبه می توان وصول حق بیمه جاری، پیگیری مطالبات معوق و تحقق منابع است.
وی خطاب به کارفرمایان بازنشستگان و بیمه شدگان عنوان کرد: این افراد می توانند با مراجعه به سایت "eservices.tamin.ir"که یک پورتال آنلاین برای کاهش مراجعه حضوری و ارائه خدمات سریع و آسان به کاربران طراحی شده است مراجعه کنند.
نظر شما