۳۳۸ هزار نفر از مستمری‌بگیران وام قرض‌الحسنه دریافت کردند

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ۳۳۸ هزار نفر از مستمری بگیران وام قرض الحسنه دریافت کردند.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در حالی که مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی امسال به لحاظ تامین معیشت روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، سازمان تأمین اجتماعی با ۱۰ برابر کردن اعتبار تسهیلات سال ۱۳۹۹ موفق شد به بیش از ۳۳۸ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی پرداخت کند.

علی جهانی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس نظر مساعد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امسال اعتبار تخصیصی به تسهیلات مستمری بگیران از ۲۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به حدود ۲ هزار میلیارد تومان  افزایش یافت که بر این اساس نسبت به سال گذشته تعداد قابل توجهی از مستمری بگیران موفق به دریافت وام ۵ میلیون تومانی شدند.

وی افزود : در اواخر سال گذشته سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران موفق به عقد تفاهمنامه مشترک برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران زمینه این اقدام موثر را فراهم نمودند. در همین راستا اداره کل فرهنگی و اجتماعی در قالب کمیته های سیاستگذاری و اجرایی با همکاری واحدهای فناوری اطلاعات، راهبری

 سیستم ها، شرکت خدمات ماشینی تامین، شرکت تلفن همراه رایتل و بانک رفاه کارگران با مشارکت و همراهی اعضای کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور تولید سامانه الکترونیک ثبت نام پرداخت تسهیلات مذکور را به صورت کاملا غیر حضوری کارسازی نمودند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلات فوق در مجموع در ۴ مرحله با تعیین سهمیه کانون های استانی به مستمری بگیران متقاضی تا دوم اسفند ماه پرداخت شده است گفت : پس از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مرحله اول که به صورت حضوری انجام شد، با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش رفت و آمدها  مراحل بعدی با

راه اندازی سامانه هوشمند ثبت نام متقاضیان به صورت مکانیزه طراحی و بنا بر دستور مدیر عامل سازمان، دسترسی های سیستمی و نرم افزاری سامانه مذکور به کانون های بازنشستگی، داده شد و از متقاضیان دریافت تسهیلات به صورت مکانیزه ثبت نام به عمل آمد.

این مقام مسئول تاکید کرد : مجموعه مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی در طول چند ماه گذشته به صورت شبانه روز تمامی مساعی خود را صرف رفع مشکلات مستمری بگیران کرده اند تا امکان ثبت نام حداکثری برای دریافت کنندگان تسهیلات فراهم شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ایجاد و راه انداری گروه های تعاملی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت :  این شبکه های اطلاع رسان با هدف رصد، پایش، پیگیری، پاسخگویی و رفع مسائل و مشکلات احتمالی ایجاد شده و امیدواریم به مرور با توسعه ارتباطات دوسویه آنلاین امکان افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی فراهم شود.  

کد خبر: 9268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =