نیاز به استفاده از هوش مصنوعی در معدن و صنایع معدنی

کارشناس توسعه کسب‌و کار در شتاب‌دهنده دانش‌بنیان صدر فردا از نیاز معدن‌کاری به بهره‌گیری از فناوری‌های روز خبر داد و یکی از فناوری‌های تاثیر گذار را استفاده از پهپاد دانست.

الهام آهون‌بر، کارشناس توسعه کسب‌و کار شتاب‌دهنده صدر فردا در گفتگو با آتیه‌آنلاین، به ارائه توضیحاتی درباره بهره‌گیری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین از فناوری‌های نوین گفت: هلدینگ صدر تامین به‌عنوان هلدینگ معدنی شستا فعالیت دارد و شرکت‌های زیرمجموعه متعددی در حوزه‌های کاشی و سرامیک، مس، فولاد، زغالسنگ، مواد نسوز و طلا را در زیرمجموعه خود دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته استفاده از تکنولوژی IT و فناوری در معدن و صنایع معدنی کشور مغفول واقع شده بود و بسیاری از کسب‌و کارها به شکل سنتی اداره می‎‌شدند اما در سال‌های اخیر هوشمندسازی به کمک معدن و صنایع معدنی آمده و می‌تواند به افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک کند.

آهون‌بر افزود: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین نیز برای ایجاد و توسعه نوآوری در شرکت‌های زیرمجموعه اقدام به تاسیس و راه‌اندازی شتاب‌دهنده صدر فردا کرد تا به عنوان پلتفرم توسعه نوآوری و بازوی دانش‌بنیان این شرکت فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: این شتاب‌دهنده در تلاش است از فناوری‌های روز در زمینه فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صدر تامین بهره‌گیری مناسب داشته باشد. ردیابی نیروی کار از طریق فرکانس رادیویی، سامانه موقعیت‌یابی و تاثیری ماهواره‌ای، فناوری دوقلوی دیجیتال، استفاده از پهپاد در زمین‌شناسی و معدن‌کاری، ماشین‌های خودران مجهز به حسگر، اینترنت اشیا، کلان داده و هوش عملیاتی از مواردی است که می‌تواند در حوزه معدن و صنایع معدنی راهگشا باشد.

کارشناس توسعه کسب و کار صدر فردا گفت: صدرفردا به عنوان بازوی نوآوری هلدینگ صدر تامین تلاش می‌کند به شناسایی فناوران و نوآورانی بپردازد که توانایی بکارگیری هوش مصنوعی در معادن و ارائه راهکارهای نوآورانه را داشته باشند.

آهون‌بر در پایان افزود: بهره‌گیری از این فناوری‌ها قطعا افزایش راندمان و بهره‌وری را به همراه خواهد داشت و بر این اساس ما در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم تا بحث استفاده از هوش مصنوعی در صنعت معدن را دنبال کنیم.

کد خبر: 61571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =