۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 68425

نقش پیشنهادهای کارفرمایی در تحکیم جایگاه بیمه‌ای

دکتر مجید لقائی، مدیرعامل مجتمع فولاد لرستان
نقش پیشنهادهای کارفرمایی در تحکیم جایگاه بیمه‌ای

شرکت مجتمع فولاد خرم‌آباد از سال ۱۳۸۲ در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم‌آباد در زمینی به مساحت حدود ۷۰هزار مترمربع تأسیس شد. این مجتمع دارای خط تولید ورق نورد گرم با ظرفیت اسمی سالانه ۳۵۰هزار تن است.

شرکت مجتمع فولاد خرم‌آباد، ورق‌های نورد گرم با گریدهای (ST۳۷)، (ST۵۲) و (A۲۸۳) و گریدهای خاص طبق استانداردهای جهانی با عرض ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰میلی‌متر و طول ۶ الی ۱۲متر تولید می‌کند. محصولات شرکت در مصارف صنعتی و ساختمانی اعم از پروژه‌های پل‌سازی، ساخت اسکلت، سوله‌سازی و موارد مشابه کاربرد دارد. این مجتمع در حال اجرای طرح‌های توسعه در جهت افزایش بهره‌وری و تولید محصولات جدید با هدف برآورده کردن نیاز و انتظارات مشتریان داخلی و خارجی است. در این راستا افزایش عرض محصولات تولیدی تا ۲۰۰۰میلی‌متر و تولید گریدهای (A۵۱۶)، (G۷۰)، (CK۴۵) و... در مرحله برنامه‌ریزی برای تولید در آینده قرار دارد. شاید یکی از راهکارهای حمایتی محاسبه مجدد حق بیمه باشد. همچنین حسابرس‌های بخش‌ خصوصی بعضاً بی‌تجربه، تازه‌کار و ناآگاه به بخشنامه‌ها هستند که این امر اعمال سلیقه در اجرای بخشنامه‌ها را به‌دنبال دارد.

برحسب تجربه، تاکنون در مجموعه ما کمترین جلسات تعاملی با سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شده است. درحالی که این موضوع بسیار ضروری است؛ زیرا بعضی‌ اوقات ناآگاهی کارفرمایان از بخشنامه‌ها و قوانین منجر به تحمیل جرائم سنگین برای آن‌ها خواهد شد. ارتباط نزدیک بین سازمان و کارفرما دغدغه‌ها و مسائل کارگران و کارفرمایان را برای تأمین‌اجتماعی شفاف‌تر می‌کند و شرایطی را به‌وجود می‌آورد تا صاحبان صنایع، این نهاد را به‌عنوان یک شریک اجتماعی در کنار خود ببینند و نه در مقابل خود.

پیشنهادم این است که جلسات بیشتری در محیط‌های کاری و نه محیط‌های اداری سازمان انجام شود. برگزاری این جلسات علاوه بر آموزش می‌تواند نقش همراهی سازمان با کارفرمایان را به‌دنبال داشته باشد. ایجاد دوره‌های آموزشی در محیط‌های کارگری برای کارفرمایان و کارگران منجر به افزایش اطلاعات عمومی در راستای اجرای صحیح قوانین و نیز آگاهی کارگران از حقوق خود می‌شود. از منظر کلی کاهش دغدغه‌های کارفرما جهت کاهش دغدغه‌های کارگران -به‌عنوان عضو اصلی و گردانندگان چرخ صنعت- مهم‌ترین خواسته کارفرمایان به‌شمار می‌رود. حمایت اجتماعی از کارگران سبب ایجاد محیط کارگری شاداب و باانگیزه می‌شود که به تبع آن بهره‌وری بیشتر و کاهش مشکلات کارفرمایان را به‌دنبال دارد.

پیشنهاد می‌کنم کارفرمایانی که کمترین دیرکرد را در پرداخت و ارسال لیست بیمه دارند، از بخشودگی‌ و تشویق‌ بهره‌مند شوند. همچنین حمایت بیشتری از صنایع بخش خصوصی که بیش از ۵۰ نیروی انسانی دارند، به‌عمل آید. همچنین انتظار داریم در اجرای ماده (۶۶) (ازکارافتادگی)، سازمان تأمین‌اجتماعی در کنار کارفرمایان باشد تا تمامی حق‌بیمه به کارفرمایان تحمیل نشود. موضوع دیگر اینکه اموال و املاک تأمین‌اجتماعی مانند اماکن ورزشی و تفریحی که در اختیار سازمان است، به‌نفع جامعه کارگری مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: 68425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =