بورس همچنان در سراشیبی نزول

روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افت ۱۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱۲.۳۳۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۳.۳۹۷ واحدی در محدوده ۷۳۷ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۶ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ایران‌خودرو، پالایش نفت تهران و پتروسیمی بوعلی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بیمه ملت و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۱۳۷ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۷۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب، تجلی توسعه معادن و فلزات، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی تندگویان و بیمه دی بیشترین تاثیر منفی و نماد سرمایه‌گذاری پارس آرین بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که بدون تغییر قابل توجهی نسبت به دیروز، امروز هم ارزش معاملات سهام و حق تقدم در همان رقم ۳ هزار میلیارد تومان باقی ماند. حقیقی‌ها ۵۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۲۵ میلیارد تومانی در صندوق های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

اصلاح فرسایشی و آرام بازار سهام کم کم بسیاری از سهام‌داران را خسته کرده و هر روز با مثبت نشدن بورس شاهد خسته شدن عده‌ای جدید از فعالین این بازار و رنج‌های منفی عمیق در بورس هستیم و به نوعی منفی‌ها رفته رفته شدیدتر می‌شود.

همچنین سهم‌هایی که بعد از کاهش تنش رشد کرده بودند، نیز اکثرا گپ قیمتی خود را پر کردند و برگشتند به قیمت قبل از کاهش تنش و شاخص کل بورس هم فاصله‌ای با پر کردن کامل این گپ ندارد، این ریزش آرام و بدون حتی یک روز مثبت، فشار روانی بالایی به سهامداران وارد کرده است.

از سویی با نزدیک شدن محدوده حمایتی به دو میلیون و دویست هزار واحدی در شاخص کل بورس، بازار حداقل یک برگشت موقت را احتمالا تجربه خواهد کرد. دلار هم در بازار آزاد با افتی ۳۰۰ تومانی نسبت به دیروز، امروز به حوالی ۶۱ هزار تومان برگشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۱۴۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای هشتمین روز متوالی با ثبت رقم ۱۱۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۶۱۷ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۴۹۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۷۱ میلیارد تومان است که کاهش ۲۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۶۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۱۷ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم ۳۶۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۲۹۰ میلیارد و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۶۳ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۱۴۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه محصولات فلزی با ارزش معاملات ۸۴ میلیارد تومان و گروه انبوه سازی با ارزش معاملات ۳۶۹ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 70516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =