افزایش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی تعهدات ماهانه مستمری‌های تامین اجتماعی گیلان

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان گفت: بر اساس لیست تنظیمی پرداخت مستمری‌های اردیبهشت ماه مشمولان تامین‌اجتماعی استان، با اعمال ضرایب افزایش سالانه، میزان مبالغ تعهدات ماهانه استان در این حوزه افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با اعلام خبر آغاز پرداخت مستمری اردیبهشت ماه با لحاظ و اعمال افزایش ضرایب سالانه برای این گروه افزود: حدود ۱۹۰ هزار مستمری‌بگیر بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده استان در اردیبهشت ماه، حقوق مستمری سال جدید را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مجموع مبلغ مستمری‌های ماهانه در ابتدای سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۵۰ و در اسفندماه با افزایش حدود ۱۰ هزار نفر نسبت به اول سال به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسید بیان کرد: این رقم با اعمال ضرایب ۳۵ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۲ درصد به علاوه ۶۹۰ هزار تومان برای سایر سطوح در سال‌جاری، در جدیدترین لیست تنظیمی برای اردیبهشت ماه، به ۱۹۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به مبلغ دو هزار میلیارد تومان در هر ماه برسد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه این رقم تعهداتی به نسبت تعداد مستمری‌بگیران بیانگر متوسط حداقل ۱۰ میلیون تومانی دریافتی جامعه هدف است گفت: البته در گروه‌های مستمری‌بگیران با سوابق کمتر از ۲۰ سال که به نسبت سنوات پرداختی، مستمری دریافت می‌کنند و یا بازماندگان با شرایط خاص و ... رقم دریافتی می‌تواند کمتر بوده و در مقابل مستمری‌بگیرانی با دریافتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون و بعضا بیشتر نیز وجود دارند که رقم اعلام شده ۱۰ میلیون برای هر مستمری‌بگیر میزان متوسط پرداختی است.

مرتضوی ادامه داد: شعب یک رشت با ۳۴۶ میلیارد تومان ، دو رشت ۲۶۷ میلیارد تومان، سه رشت با ۱۵۹ میلیارد تومان، بندرانزلی با ۱۶۵ میلیارد تومان و لاهیجان با ۱۱۶ میلیارد تومان مستمری ماهانه، بیشترین میزان تعهدات بلندمدت در استان را داشته و شعب ماسال با ۱۹ میلیارد تومان، اسالم با ۱۶ میلیارد تومان، چابکسر با ۱۳ میلیارد تومان، کلاچای با ۱۹ میلیارد تومان و سیاهکل با ۲۱ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت ماهانه، کمترین میزان این تعهد را در بین واحدهای تابعه دارا هستند .

سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ماهانه مبلغ ۳۵ میلیارد تومان نیز بابت مشارکت در تقبل نیمی از مبلغ حق بیمه درمان تکمیلی مستمری بگیران گیلانی پرداخت می‌کند.

کد خبر: 70541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =