جذب یک میلیون بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

رویکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر جذب بیمه‌شدگان جدید در بخش‌های مختلف مناطق روستایی و عشایری از جامعه بزرگ کشاورز است که در دولت سیزدهم این راهبرد با جذب یک میلیون بیمه شده جدید از سوی این صندوق محقق شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، افزایش شمار بیمه‌شدگان به منظور پایداری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان راهبرد و سیاست اجرایی این صندوق بیمه‌ای به شمار می‌رود تا در نهایت ضمن دریافت حق بیمه از سوی این افراد در مناطق روستایی و عشایری برای ارائه خدمات بهتر به این گروهها تلاش جدی خود را به کار گیرد.

کارنامه موفق دولت سیزدهم در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای جذب بیمه‌شدگان جدید در این صندوق محقق شده تا افراد جدید از جامعه هدف بتوانند براساس برنامه‌ریزی انجام شده از خدمات این صندوق بیمه‌گر بهره‌مند شوند.

تحول عظیم در حوزه بیمه‌شدگان صندوق

تحقق جذب بیمه‌شدگان، پرداخت مستمری به افراد مستمری‌بگیر، توسعه خدمات پوشش بیمه‌ای، ارائه خدمات بیمه تکمیلی به افراد تحت پوشش و گسترش انواع خدمات در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان اهداف و برنامه‌های راهبردی این صندوق محسوب می‌شود.

اقدامات اثربخش در دولت سیزدهم منجر به رشد شمار بیمه‌شدگان این صندوق شده است به گونه‌ای که بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این باره گفت: براساس آمارهای موجود یک میلیون و ۱۳ هزار نفر بیمه شده جدید در حدود سه سال گذشته از میان جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر در این صندوق جذب شد که این اقدام، تحول عظیم و بی‌نظیری برای صندوق و در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

او بیان کرد: جذب بیمه‌شدگان جدید در این صندوق با رشد ۹۰ درصدی مواجه شده که معادل ۱۴ یا ۱۵ سال سنوات قبل و دولت‌های گذشته است. این برنامه‌ریزی برای جذب بیمه‌شدگان جدید نشان از توجه دولت به این صندوق و جامعه تحت پوشش دارد.

تأمین منابع پایدار با افزایش شمار بیمه‌شدگان

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که براساس جدیدترین آمارها تا اسفند سال گذشته تعداد اعضای آن به ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده، تعداد بیمه‌شدگان فعال و غیرفعال تحت پوشش این صندوق رقم ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۷۶۶ نفر را با رشد ۰.۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین داده‌های آماری اعضای فعال شامل بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۸۱۴ نفر با نرخ رشد ۲.۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است که این آمارها هم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد مطلوبی داشته است.

یکی از ۱۸ صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای در کشور که روند مطلوبی را برای جذب جامعه کشاورزان، روستاییان، عشایر، زنان روستایی دارای چند فرزند و همه ساکنان مناطق شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دنبال می‌کند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است که در دولت سیزدهم نیز کارنامه موفقی را کسب کرده است.

با توجه به جوان بودن این صندوق و آغاز فعالیت رسمی از سال ۱۳۸۴ تاکنون برنامه‌های متنوعی برای جذب بیمه‌شدگان از میان جامعه هدف در مناطق روستایی و عشایر داشته است. در همین راستا آمارهای موجود نشان از رشد تعداد بیمه‌شدگان و اعضای این صندوق در سال‌های اخیر به ویژه در زمان فعالیت دولت سیزدهم داشته است.

این صندوق بیمه‌گر در حال حاضر با ضریب پشتیبانی ۱۰ یکی از صندوق‌های جوان و پایدار در کشور محسوب می‌شود زیرا به ازای هر ۱۰ بیمه‌شده یک نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته را خدمات‌رسانی می‌کند. براساس آمارهای موجود اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اعضا و بیمه‌شدگان و ۱۹۰ هزار بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق به حساب می‌آیند.

تلاش برای جذب بانوان و مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر

اهداف اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان جدب همه گروههای فعال در حوزه کشاورزان، روستاییان، عشایر، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر است که در این دوره تلاش‌های جدی برای رشد شمار بیمه‌شدگان داشته است به ط وری که در بخش مادران غیرشاغل تاکنون حدود ۲۳۰ هزار زن ثبت‌نام خود را برای بهره‌مندی خود از خدمات این صندوق به صورت رایگان انجام داده‌اند.

رشد ۴۱ درصدی جذب بانوان در بخش بیمه‌شدگان جدید و تلاش مستمر برای ارائه خدمت به بانوان غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر به صورت رایگان از دیگر راهبردهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به حساب می‌آید و در این دوره اقدامات اثربخشی در این زمینه انجام شده است.

کد خبر: 70649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =