پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی در اصفهان

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان از پرداخت بیش از چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت صندوق برای ایجاد اشتغال یا تثبیت مشاغل در استان طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالصمد شهبازی با بیان اینکه اعطای این تسهیلات به سه هزار و ۲۰۰ کارگاه در استان، موجب ایجاد اشتغال یا تثبیت مشاغل شده است گفت:۸۰ درصد از مشاغل کنونی، شغل‌های خرد و کوچک است که باید با نگاه ویژه‌ و مثبت، زمینه برخورداری آنها از تسهیلات ارزان قیمت بانکی فراهم شود.

شهبازی با اشاره به تامین منابع صنایع مختلف بیان کرد: صنایع بزرگ به‌ کمک بورس و صنایع متوسط با بهره‌گیری از سیستم بانکی، منابع مالی خود را تامین می‌کنند ولی به‌دلیل نبود متولی خاص برای تامین نقدینگی کسب و کارهای خرد و کوچک، صندوق کارآفرینی به‌دنبال حمایت از اینگونه فعالیت‌ها به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار است.

وی افزود: این صندوق به عنوان یک نهاد تخصصی و متولی حمایت از کَسب و کارهای خرد، اقدامات موثرتری را نسبت به دوره‌های قبل برای این واحدها داشته و در یکسال گذشته نیز سه‌ هزار و۲۰۰ کارگاه استان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برخوردار شده‌اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان با بیان اینکه این صندوق با نگاه توسعه کشور و ایجاد اشتغال به دنبال هم‌افزایی منابع برای برخورداری کسب و کارهای کوچک از تسهیلات ارزان قیمت است بیان کرد: در این راستا صندوق با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در سطح کشور و استان وارد مذاکره شده است.

انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد، بهزیستی، راهداری، حمل و نقل و میراث فرهنگی

وی گفت: صندوق کارآفرینی اصفهان تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی را با کمیته امداد، بهزیستی، راهداری، حمل و نقل و میراث فرهنگی امضا کرده است که بزودی اجرایی می‌شود ضمن‌آنکه با عقد تفاهم‌نامه با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان زمینه برخورداری شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات ارزان قیمت را فراهم کرده است.

شهبازی بیان کرد: پارسال صندوق کارآفرینی اصفهان بیشترین تعداد پرداخت تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ را در بین بانک‌های فعال استان داشت و از نظر میزان پرداخت این وام‌ها رتبه دوم را در بین بانک‌های استان از آن خود کرد.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی اصفهان که در سال ۱۴۰۰ رتبه ۲۴ کشور را در پرداخت تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه داشت، سال گذشته رتبه نخست پرداخت این تسهیلات را در بین تمام استان های کشور بدست آورد.

صندوق کارآفرینی بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازار محور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌ دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.

کد خبر: 63204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =