کاهش زمان انتظار رسیدگی به پرونده‌ها در گیلان به کمتر از میانگین کشوری

با اقدامات انجام شده در واحد کمیسیون پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان، علاوه بر ارتقای شاخص‌های کیفی، مدت زمان انتظار طرح پرونده متقاضیان بیماری‌های صعب‌العلاج، از کارافتادگی و... در کمیسیون‌های پزشکی استان به کمتر از میانگین کشوری رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان، سعید خانجانی، رئیس اداره شوراها و کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان گیلان با بیان اینکه کمیسیون‌های پزشکی سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی مصوب تیرماه سال ۱۳۵۴ برای تعیین میزان از کارافتادگی جسمی و روحی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و افراد خانواده‌های آنها تشکیل می‌شود گفت: از مهمترین وظایف کمیسیون تامین اجتماعی، اظهارنظر صریح و قانونی درباره تعیین میزان ازکارافتادگی و ادامه درمان بیمه‌شدگان، بررسی استراحت‌های پزشکی ایام بیماری، نوع کار، بررسی ادامه اشتغال بیمه‌شدگانی که بواسطه شغل در معرض ابتلابه بیماری یا حادثه ناشی از کار هستند، بررسی صعب العلاج بودن بیماری کارکنان سازمان و... است.

وی درباره اعضا و چگونگی تشکیل کمیسیون بدوی و تجدید نظر گفت: با حضور یک متخصص جراح عمومی به‌عنوان رئیس، یک متخصص داخلی به عنوان عضو ثابت، یک متخصص در رشته بیماری مربوط به عنوان عضو مرتبط، یک مشاورفنی بیمه‌ای، یک مشاور طب کار و بهداشت حرفه‌ای و یک نفر به عنوان دبیر، کمیسیون‌ها تشکیل، پرونده‌های متقاضیان در آن مطرح و پس از معاینات مورد نیاز و بررسی دقیق مدارک و مستندات و تطبیق آن با قوانین، نتایج و میزان از کار افتادگی و ... تعیین و به بیمه شده اعلام می‌شود.

خانجانی کاهش زمان انتظار رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان را یکی از مهمترین مطالبات بیمه‌شدگان در این حوزه دانست و گفت: در دوساله اخیر تلاش‌ها و اقداماتی در مجموعه کمیسیون پزشکی مدیریت درمان گیلان در راستای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به افزایش جلسات کمیسیون‌های تخصصی پزشکی، جذب و همکاری با ۱۵ پزشک فوق تخصص و متخصص و... اشاره کردکه زمان انتظار رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان از ۳۱روز به ۲۰ روز تقلیل یافت، این در حالی است که میانگین کشوری زمان رسیدگی به پرونده ها ۲۳ روز است.

رئیس اداره شوراها و کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان گیلان همچنین به برخی اقدامات انجام شده جهت ارتقای شاخص‌های کیفی در فرایند بررسی پرونده‌ها اشاره و بیان کرد: در سالیان اخیر با برنامه‌ریزی‌های مدون، تلاش مضاعف همکاران در واحد شورا و کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان و انجام اقداماتی نظیر ثبت الکترونیک پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی، بدوی و تجدید نظر سال‌های گذشته، تعامل مثبت با نمایندگان فنی اداره کل تامین اجتماعی استان، بررسی دقیق و اولیه پرونده‌های متقاضیان از کارافتادگی توسط پزشک همکارکمیسیون، مکانیزه کردن کلیه مکاتبات به منظور صرفه‌جویی در زمان و ...، گام‌های مثبتی در جهت ارتقای شاخص‌های کیفی در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان بیمه شده برداشته شده است تا موجبات رضایتمندی بیشتر بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان فراهم آید.

کد خبر: 70743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =