سازمان تامین اجتماعی
-
آرمان تأمین اجتماعی؛ پوشش بیمهای شاغلان غیررسمی
توسعه پوشش بیمهای براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و اصل یکم قانون تأمین اجتماعی اولویت و راهبرد اصولی سازمان تأمین اجتماعی برای همه گروههای شاغل بدون بیمه در فضای کسب و کار محسوب میشود. یکی از آرمانهای بزرگ این نهاد بیمهگر گسترش چتر بیمه برای شاغلان غیررسمی و فعالان عرصههای اقتصادی زیرزمینی است.
-
انواع بیمهها در سازمان تأمین اجتماعی برای جذب بیمهشدگان:
بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بستر بهرهمندی افراد از خدمات بیمهای
تنوع بیمهای در سازمان تأمین اجتماعی همانند بیمه اجباری، اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، زنان خانهدار، دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران و بیمههای توافقی مسیر جذب بیمهشدگان جدید را در این نهاد بیمهگر فراهم کرده تا افراد بدون بیمه بتوانند از بیمههای مختلف برای بهرهگیری از خدمات بیمهای، درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
-
توضیحات تأمیناجتماعی پیرامون سوءبرداشتها از مواضع این سازمان درباره باشگاه پرسپولیس
پیرو برخی سوءبرداشتها و حاشیههای ایجاد شده درباره مصاحبه یکی از مدیران سازمان تأمیناجتماعی در خصوص واگذاری باشگاه پرسپولیس، این سازمان اعلام میدارد به نظر میرسد از بخشی از مصاحبه مذکور سوءبرداشتهایی ایجاد شده و موجب کدورت خاطر برخی از هواداران شده است.
-
مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان خبر داد:
واگذاری شش دستگاه آمبولانس پیشرفته به بخش درمان تامیناجتماعی استان اصفهان
مدیر درمان تامیناجتماعی استان اصفهان از واگذاری شش دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته به بخش درمان تأمیناجتماعی استان خبر داد.
-
ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان
معاونت بازرسی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و بازرس ویژه وزارتخانه در راستای ارزیابی عملکرد سازمان تامیناجتماعی در استان کرمان و دیدار با مدیرکل، معاونان و روسای ادارات تخصصی در اداره کل استان حضور پیدا کردند.
-
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان در گفتوگو با آتیه آنلاین:
ضریب پشتیانی ۷.۳ در میان بیمهشدگان و مستمریبگیران هرمزگان
عباس اکبری، مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: ضریب پشتیبانی استان هرمزگان در میان بیمهشدگان و مستمریبگیران رقم ۷.۳ را نشان میدهد این عدد نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبتری دارد. در حال حاضر به ازای ۷.۳ بیمهشده یک نفر از این اداره کل مستمری دریافت میکند.
-
کارشناس بیمههای اجتماعی در گفتوگو با آتیه آنلاین:
شفافسازی، پاسخگویی و تعالی سازمانی لازمه فعالیتهای کاری است
علی جهانی، کارشناس بیمههای اجتماعی گفت: شفافسازی، پاسخگویی و مشتریمداری و تعالی سازمانی به عنوان سه عنصر اصلی و لازمه اصلی فسادزدایی از همه نهادها و سازمانهای خدماترسانی همچون تأمین اجتماعی است که مدیریت در این زمینه اقدامات اثربخش و سیاستگذاریهایی را اجرایی کرده است.
-
خدمات گسترده تأمین اجتماعی به جامعه هدف
کمکهزینه حق اولاد ارائه خدمتی به مستمریبگیران با بیش از سه فرزند
اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سازمان تأمین اجتماعی منافعی را برای برخی از بازنشستگان و مستمریبگیران به دنبال داشته به گونهای که جامعه بازنشسته و مستمریبگیر با سه فرزند یا بیشتر تاکنون از مزایای کمکهزینه حق اولاد بهرهمند نبودند اما این قانون سازمانها را ملزم به تحقق پرداخت آن به این گروه از جامعه هدف کرده است.
-
۴۸ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامیناجتماعی است
مدیر درمان تامین اجتماعی در جلسه با تیم بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملکرد حوزه درمان تامین اجتماعی استان را در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم تشریح کرد.
-
«حکمرانی در تأمین اجتماعی» از طریقِ تعامل با شرکای اجتماعی
تعامل سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی، یک ضرورت اساسی است؛ بدون تعامل همهجانبه و در سطحی متوازن، اهداف کلان این سازمان محقق نمیشود و راهکارهای اساسی برای خروج از بحرانها در دستور کار قرار نمیگیرد.
-
بیانیه سازمان تأمیناجتماعی برای دعوت به حضور پرشور در انتخابات
سازمان تأمیناجتماعی در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان، با صدور بیانیهای آحاد مردم بهویژه شرکای اجتماعی این سازمان شامل بیمهشدگان، کارفرمایان و نیز بازنشستگان و مستمریبگیران را به حضور پرشور در انتخابات 11 اسفند ماه دعوت کرد.
-
وزارت کار و سازمانهای تأمیناجتماعی و آموزش فنی و حرفهای تفاهمنامه سهجانبه امضاء کردند؛
الزامی بودن شرکت مقرریبگیران بیکاری در دورههای مهارتآموزی
سازمان تأمیناجتماعی برای اجرای ماده ۹ قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمهشدگانی که به دلایل غیرارادی کار خود را از دست میدهند، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفهای کشور؛ تفاهمنامه سهجانبه امضا کرد.
-
کاهش حوادث ناشی از کار؛ منفعتی دوسویه برای کارگران و سازمانهای بیمهای
حوادث ناشی از کار به دلیل اینکه تبعات منفی برای جامعه کارگران از نقص عضو تا مرگ و برای سازمانهای بیمهای پرداخت تعهدات کوتاهمدت و بلندمدت همچون مستمری را به دنبال خواهد داشت، بنابراین کاهش آمارهای مربوطه منفعتی دوسویه برای جامعه کارگری و نهادهای بیمهگر دارد.
-
فسادستیزی رویکرد اثربخش تأمین اجتماعی برای صیانت از اموال بیمهشدگان
مبارزه با فساد و فسادستیزی از اولویتها و رویکردهای اثربخش سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم بوده تا از این طریق موضوع شفافیت در عملکرد و صیانت از اموال و حقوق بیمهشدگان و مستمریبگیران سرلوحه همه برنامهها و اقدامات این نهاد بیمهای قرار گیرد.
-
از سوی مدیرعامل سازمان تامیناجتماعی صورت گرفت:
اهدای تندیس جشنواره معراج به همکاران تامیناجتماعی اردبیل
تندیس جشنواره معراج در رشتههای مختلف، توسط مدیرعامل سازمان تامیناجتماعی به همکاران اردبیل اهدا شد.
-
بیمه بیکاری از تعهدات کوتاهمدت تأمین اجتماعی
مقرریبگیران بیمه بیکاری با جامعه آماری ۱۷۶ هزار نفری
بیمه بیکاری یکی از تعهدات کوتاهمدت سازمان تأمین اجتماعی برای بیمهشدگان در صورت اخراج از کار با داشتن شرایط قانونی به شمار میرود که طبق آخرین دادههای آماری ماهانه حدود ۱۷۶ هزار نفر را مقرریبگیران بیمه بیکاری در کشور تشکیل میدهند.
-
تأمین اجتماعی از سازمانهای پیشرو در زمینه دولت الکترونیک
خدماتدهی در بستر فضای الکترونیک، حرکت به سمت تأمین اجتماعی و خدماترسانی در حوزه دولت الکترونیک باعث شده که در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در حوزه دولت الکترونیک محسوب شود.
-
طرح کرامت رضوی، سفری معنوی و زیارتی برای بازنشستگان
اعزام بازنشستگان و مستمریبگیران به مشهد مقدس، قم و شیراز در راستای اجرای طرح کرامت رضوی اقدام سازمان تأمین اجتماعی برای بهرهمندی این افراد از سفر معنوی و زیارتی است. از سال ۱۳۹۵ تاکنون با اجرایی شدن این طرح، زمینه مشرف شدن اقشار مختلف بازنشسته فراهم شد.
-
امنیتبخشی به اطلاعات بیمهشدگان با ایجاد سامانه مرکز پایش تأمین اجتماعی
بزرگترین دادههای آماری با جامعه ۴۷ میلیون نفری بیمهشدگان، مستمریبگیران و شرکای اجتماعی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است. بنابراین محافظت از این دادهها و ایجاد مسیری برای تأمین امنیت دیتاهای موجود به عنوان یکی از وظایف سنگین این نهاد بیمهگر محسوب میشود.
-
براساس جدیدترین آمارها
حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمهشده خاص تحت پوشش تأمین اجتماعی
براساس جدیدترین آمارهای مربوط به بیمههای خاص، در حال حاضر تعداد ۴ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۱۱ نفر به عنوان بیمهشده خاص از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند. بخشی از حقبیمه این گروهها به عنوان سهم کارفرما را دولت پرداخت میکند.
-
۱۴۲۰ مسیر ارتباط مخاطبان با تأمین اجتماعی؛ بیش از ۵ میلیون خدمت در سال ۱۴۰۲
مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تماس ۱۴۲۰ یکی از مهمترین مراکز برای برقراری مسیر ارتباطی میان مخاطبان و ذینفعان این سازمان برای بهرهمندی از راهنمایی و مشاوره لازم در حوزه بیمهای، بازنشستگی و درمانی محسوب میشود.
-
دیدار مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با مهدی هاشمی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان دیدار و گفتوگو کرد.
-
اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در چندین مرحله
متناسبسازی حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران که در سالهای اخیر یکی از مطالبات جدی این گروه از جامعه هدف تأمین اجتماعی به شمار میرود براساس اعلام این سازمان، تاکنون طرح همسانسازی حقوق در چندین مرحله از سوی این نهاد بیمهگر اجرایی شده تا حقوق افراد بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد.
-
پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی کارنامه موفق دولت سیزدهم
کارفرمایانی همچون دولت و بخش خصوصی به عنوان بزرگترین بدهکاران به سازمان تأمین اجتماعی در راستای پرداخت مطالبات انباشته این سازمان در سالهای گذشته بوده است. اما دولت سیزدهم کارنامه موفقی در پرداخت این مطالبات و رد دیون نسبت به تأمین اجتماعی داشته است.
-
افزایش ۷۰ درصدی هزینه تأمین اجتماعی برای تسهیلات بازنشستگان
جامعه آماری چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بازنشستگان و مستمریبگیران تأمین اجتماعی از اولویتهای اساسی این سازمان محسوب میشوند. در همین راستا اعطای تسهیلات به این گروه از جامعه هدف یکی از برنامههای راهبردی این نهاد بیمهای است. در سال جاری افزایش ۷۰ درصدی هزینه تأمین اجتماعی را برای پرداخت وام قرضالحسنه به این گروهها به دنبال داشته است.
-
رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در گفتوگو با آتیه آنلاین:
پرداخت تسهیلات بازنشستگان به ۲۸۰ هزاره فقره میرسد
محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: تلاش داریم که تا پایان سال جاری حداقل ۵۰ هزار فقره تسهیلات وام بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان تأمین اجتماعی به افراد متقاضی تعلق گیرد و این تعداد تسهیلات قرضالحسنه به حدود ۲۸۰ هزار فقره میرسد.
-
عضو هیأتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمریبگیران تأمین اجتماعی مطرح کرد:
افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصمیمگیری شورای عالی کار
اصغر بیات، عضو هیأتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمریبگیران تأمین اجتماعی گفت: در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران در انتظار تصمیمگیری شورای عالی کار در حوزه افزایش دستمزد نیروی کار برای اعمال در سال ۱۴۰۳ هستیم.
-
مدیرعامل شرکت سپیدماکیان در زمره منتخبان ملی جشنواره کارفرمایان برتر سازمان تامیناجتماعی
در آیین اختتامیه جشنواره کارفرمایان برتر سازمان تامیناجتماعی که در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی انجام پذیرفت از مدیرعامل شرکت سپیدماکیان به عنوان منتخب ملی از استان گیلان تجلیل خواهد شد.
-
پرداخت بدهی کارفرمایان مسیر تسهیلگر اجرای تعهدات تأمین اجتماعی
کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی بزرگترین فعالان در عرصه اقتصادی و تولیدی با تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه بخش اعظمی از منابع درآمدی سازمان تأمین اجتماعی را تأمین میکنند. دادههای آماری نشان از تأمین بیش از ۸۰ درصد منابع این نهاد بیمهگر از حوزه کارفرمایی برای اجرای تعهدات سازمانی آن در قبال بیمهشدگان، مستمریبگیران و شرکای اجتماعی دارد.
-
کارنامه درخشان تأمین اجتماعی در رشد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمهشده جدید
رشد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری بیمهشدگان جدید یکی از دستاوردها و به عنوان کارنامه درخشان سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم محسوب میشود. این اقدام علاوه بر بهرهمندی افراد بیمهشده از خدمات بیمهای موجب افزایش منابع پایدار سازمان خواهد شد.