-
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمریبگیران نمونه تأمیناجتماعی:
توسعه خدمات درمانی و افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای طرحهای توسعه درمان دنبال میشود.
-
معاون اول رئیسجمهور در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمریبگیران نمونه سطح ملی تأمیناجتماعی :
بازنشستگان ارزشمندترین و مهمترین سرمایه کشورند
معاون اول رییسجمهور با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای ارتقای وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در دولت، متناسبسازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با سایر بازنشستگان و مستمریبگیران و همچنین حل مشکلات درمانی ایشان در حال پیگیری و اجرایی شدن است.
-
معاون حقوقی سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد
اشراف مدیران شرکتها به قوانین ضرورت غیرقابل انکار
معاون حقوقی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکتها با تسلط به قوانین و مقررات در حوزه وظایف قانونی خود، میتوانند در راستای مسئولیت مدنی و کیفری خود به درستی اقدام و عمل کنند.
-
در نشست خبری مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی مطرح شد:
در تأمیناجتماعی، چالش غیرقابل مدیریت نداریم
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در نشست خبری ویژه دهه مبارک فجر و چهلوپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با تأکید بر این که در سازمان تأمیناجتماعی، چالش و مشکل غیرقابل مدیریت نداریم، گفت: ما از ابتدای این دولت، روی چالشهای صندوقها متمرکز شدیم و راهبردهایی برای برونرفت از چالشها برنامهریزی کردیم. البته بحرانسازی افراطی در حوزه صندوقهای بیمهای را قبول نداریم. مشکلات و چالشهای موجود در حوزه بیمههای اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی؛ قابل مدیریت و کنترل است. دولت در دو سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی انباشته به تأمیناجتماعی را تسویه کرده و امسال هم حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر در حال پیگیری است و برای سال آینده هم در بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر پیشبینی شده است. دولت سیزدهم در مجموع با محاسبه امسال تاکنون بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهیهای انباشته شده را به سازمان پرداخت کرده است که بینظیر بوده است. این دولت همچنین برخلاف رویه قبل عمدتاً بنگاههای مناسبی هم به ما داده است.
-
مدیرکل امور بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی:
حقوق بیمهشدگان در موافقتنامههای بینالمللی محقق میشود
سازمان تأمیناجتماعی حمایت از حقوق بیمهشدگان و جامعه تحت پوشش بیمهپرداز داخلی و کشورهای مختلف را در قالب انعقاد موافقتنامههای دو یا چندجانبه با تأمیناجتماعی کشورهای دیگر عهدهدار میشود. گسترش موافقتنامههای بینالمللی سازمان تأمیناجتماعی با کشورهای دیگر ظرف بیش از دو سال اخیر به عنوان یکی از اولویتهای حوزه برونمرزی و در راستای حمایت و صیانت از حقوق و مزایای قانونی افراد بیمهشده، در دستور کار قرار گرفته است.
-
گزارشی از دستاوردهای ایران در زمینه توسعه پوشش بیمهای بهمناسبت چهلوپنجمین سالروز پیروزی انقلاب
افزایش ۲ میلیون نفری بیمهشدگان جدید با ماهیت اختیاری از سال ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۲
با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در دولت سیزدهم؛ از سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه سال جاری در مجموع بالغ بر تعداد ۲ میلیون قرارداد جدید بیمهای با ماهیت اختیاری منعقد شده که علاوه بر گسترش چتر حمایتی تأمیناجتماعی، منابع مالی پایدار حاصل از افزایش این تعداد بیمهشده جدید؛ موجب تقویت منابع سازمان تأمیناجتماعی و تقلیل بخشی از چالش ناترازی منابع و مصارف در این صندوق بازنشستگی شده است. علاوه بر این، در این مدت ۷ گروه جدید از اقشار فاقد پوشش بیمهای در قالب بیمه توافقی تحت پوشش تأمیناجتماعی قرار گرفتند و همچنین با برقراری بیمه ۷۷۰۹ نفر از قالیبافان و شاغلان صنایعدستی واجد شرایط، این گروه جایگزین افرادی شدند که بهعلل مختلف از جمله اشتغال در سایر مشاغل از زمره بیمهشدگان قالیباف و شاغلان صنایعدستی خارج شدند.
-
امکان پرداخت غیرحضوری حق بیمه دوران سربازی وجود دارد؟
فرصت بهرهمندی از خدمات هوشمند در بستر الکترونیک برای همه بیمهشدگان، مستمریبگیران، مخاطبان و ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی فراهم است. در حال حاضر امکان استفاده از خدمات غیرحضوری برای پرداخت حق بیمه دوران سربازی نیز وجود دارد.
-
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد:
انس با قرآن زمینه بسط خدمترسانی به مردم
«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: هر قدر خدمتگزاران مردم بیشتر با قرآن و تعالیم انسانساز آن مأنوس باشند، به همان اندازه بسط ید و گشایش و برکات برای خدمترسانی به مردم برای ما اتفاق خواهد افتاد.
-
حرکت تأمین اجتماعی به سمت هوشمندسازی
ارائه ۵۷ خدمت غیرحضوری و ۱۲۰ میلیون بار کاهش مراجعه
حرکت به سمت ارائه خدمات هوشمند تأمین اجتماعی یکی از راهبردها و اولویتهای اصلی این نهاد بیمهای برای ارائه بهتر و مطلوبتر خدمات غیرحضوری به مخاطبان و ذینفعان است. در همین راستا زمینه ارائه خدمات تأمین اجتماعی با ۵۷ خدمت غیرحضوری برای کاهش ۱۲۰ میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی و شعب بیمهای فراهم شده است.
-
استخدام و بکارگیری نیروهای جدید تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم
استخدام نیروهای کاری در سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از فعالیتهای اصلی شرکت کار و تأمین متعلق به این سازمان است. در دولت سیزدهم براساس برنامهریزیهای صورت گرفته با برگزاری چندین آزمون استخدامی تعداد ۵۰۶۵ نیرو در بخشهای درمانی و بیمهای بکارگیری شد.
-
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی:
امر به معروف و نهی از منکر، تکلیف دینی و مسئولیت مدنی همگان است
احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی در دومین همایش سراسری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان در سال جاری با تأکید بر اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، فرایضی هستند که مهمترین تضمینکننده سلامت اخلاقی و رفتاری جامعه به شمار میروند. این دو فریضه، علاوه بر این که تکلیف شرعی هستند، حقی مدنی و سیاسی است و اصل هشتم قانون اساسی نیز بر این موضوع تأکید دارد.
-
یک اقدام جدید در جهت الکترونیکیسازیِ خدمات تأمین اجتماعی
تسهیل بیمهپردازی کارفرمایان با پرداخت غیرحضوری «وجوه بیمه»
سامانههای هوشمند خدمات در کنار الکترونیکیسازیِ خدمات تأمین اجتماعی، تعداد مراجعات حضوری جامعه ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
-
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در چهارمین جلسه کمیته تخصصی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این سازمان:
هیچ موضوعی مهمتر از موضوع پویایی، جوانی و رشد جمعیت برای نظام بیمهای نیست
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در چهارمین جلسه کمیته تخصصی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این سازمان، موضوع رشد جمعیت را علاوه بر یک موضوع و تکلیف حاکمیتی، موضوعی مؤثر و مرتبط با حوزه مأموریت این سازمان توصیف کرد و گفت: هیچ موضوعی مهمتر و حیاتیتر از موضوع پویایی، جوانی و رشد جمعیت برای نظام بیمهای نیست. در سازمان تأمیناجتماعی حمایت از جوانی جمعیت، علاوه بر تکلیف قانونی، حمایت از مأموریت تأمیناجتماعی است؛ حمایت از آیندهای که میخواهیم با ظرفیتهای جمعیتی بسازیم جزو وظایف و مأموریتهای ماست. این موضوع مهمی است که در سیاستهای ابلاغی تأمیناجتماعی مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید شده و داشتن پیوست تأمیناجتماعی را برای همه برنامهها و سیاستها و تصمیمگیریهای کشوری ضروری اعلام کردهاند. سیاستهای تأمیناجتماعی بدون توجه به مسئله جمعیت، تأمینکننده رفاه و آسایش برای نسل حاضر و آینده نخواهد بود.
-
نخستین «جشنواره معراج» به همت سازمان تأمیناجتماعی برگزار میشود
سازمان تأمیناجتماعی نخستین جشنواره معراج ویژه همکاران سازمان و فرزندان را در سطوح استانی و کشوری در ماه جاری برگزار میکند.
-
در گفتوگو با مسئول دبیرخانه سیاستهای کلی تأمیناجتماعی بررسی شد:
چالشهای اجرای نظام چندلایه تأمیناجتماعی
ضرورت سیاستگذاری کلان حوزه نظام چندلایه تأمیناجتماعی به عنوان پایه اصلی بهرهمندی گروههای اجتماعی مشمول لایههای امدادی، بیمهای و حمایتی از مزایای اجرای این نوع تأمیناجتماعی گسترده، نیاز حیاتی گسترش پوشش بیمهای و رفاه محسوب میشود. سیاستهای کلی تأمیناجتماعی، ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان سند بالادستی این حوزه با تأکید بر «استقرار نظام تأمیناجتماعی به صورت جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه» بستر تحقق چنین نظامی را فراهم کرده است. لزوم تحقق نظام چندلایه تأمیناجتماعی، چالشهای بیمه و نظام چندلایه برای حل آنها، تأثیر این مدل تأمیناجتماعی در حل ناترازی صندوقهای بیمهای و نقش سازمان تأمیناجتماعی در تحقق نظام چندلایه تأمیناجتماعی در گفتوگو با «صمدالله فیروزی» مشاور مدیرعامل و مسئول دبیرخانه سیاستهای کلی تأمیناجتماعی پاسخ داده شده که در ادامه میخوانید.
-
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی:
اولین خواسته شهدا از ما پاسخگویی درست در قبال مسئولیت است
«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: اگر امروز شهدا حی و حاضر بودند اولین چیزی که از ما میخواستند این بود که مردمداری و پاسخگویی را در مقام مسئولیت به درستی انجام دهیم. شهدا در مسیر دین، قرآن، خدمت به مردم و پاسداشت وطن جان خود را فدا کردند.
-
افزون بر ۵۶۴ واحد بیمهای در خدمت بیمهشدگان و مستمریبگیران
سازمان تأمین اجتماعی جامعه بزرگ حدود ۴۷ میلیونی بیمهشدگان و مستمریبگیران را تحت پوشش دارد. به واسطه خدمات گسترده به جامعه هدف در حال حاضر افزون بر ۵۶۴ واحد بیمهای خدمات متنوع به جامعه بیمهشده و مستمریبگیر در این نهاد بیمهگر ارائه میدهد.
-
توسعه پوشش بیمهای مسیری تسهیلشده برای کارفرمایان
کارفرمایان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه تولیدی، صنعتی، اقتصادی و خدماتی همانند دیگر افراد بیمهشدگان از میان جامعه کارگری و کارمند، امکان توسعه پوشش بیمهای به دور از کاغذبازی و انعقاد قرارداد را دارند. به تازگی سازمان تأمین اجتماعی بری گسترش خدمات بیمه برای این گروه از فعالان عرصه کسب و کار مسیری تسهیل شده را فراهم کرد.
-
توافقی برای بهرهمندی افراد بدون بیمه از خدمات تأمین اجتماعی
بیمههای توافقی یکی از انواع بیمهها برای هدایت افراد به بهرهمندی از مزایای بیمهای در سازمانی همچون تأمین اجتماعی است. در حال حاضر ۳۲ گروه بیمه توافقی در این نهاد بیمهگر برای استفاده افراد بدون بیمه در جامعه آماری حدود هشت میلیون نفری محسوب میشود.
-
تأمیناجتماعی در کاهش حوادث شغلی چه نقشی عهدهدار است؟
سازمان تأمیناجتماعی در قالب تعهدات حوزه حوادث کار، اموری همچون پرداختهای هزینه درمان و بازتوانی حادثهدیدگان، غرامت دستمزد دوران بیماری، غرامت نقص عضو، پرداخت مستمری به بازماندگان حادثهدیدگان متوفی و برقراری مستمری ازکارافتادگی جزئی و کلی را عهدهدار است.
-
نگاهی به آییننامه جدید انتقال سوابق بیمهای
۲۸ دی ماه، سرپرست دفتر بیمههای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب آییننامه اجرایی قانون نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمهای اشخاص خبر داد.
-
مخاطبان از مرکز ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی چه خدماتی دریافت میکنند؟
مرکز ارتباطات و نظارت مردمی با شماره تلفن ۱۴۲۰ در سازمان تأمین اجتماعی امکان ارائه خدماتی همچون مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیام کوتاه، استحقاق درمان، سامانه خدمات غیرحضوری و نسخ الکترونیک را به ذینفعان، مخاطبان، بیمهشدگان و مستمریبگیران تحت پوشش دارد.
-
تأدیه بدهی دولت به تأمین اجتماعی با هدف تأمین منابع پایدار
تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در حدود ۲.۵ سال گذشته در دولت سیزدهم علاوه بر تأمین منابع پایدار، مسیری را برای تأمین آتیه ذینفعان شامل بیمهشدگان و مستمریبگیران با ارزش افزوده بالا را از محل پرداخت این بدهیها به این نهاد بیمهگر فراهم کرد.
-
توسعه سرویسهای الکترونیک در شرکت خدمات ماشینی تأمین دنبال میشود
بیمهشدگان، بهرهمند از مزایای گسترش سامانههای هوشمند خدمات
شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین از شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی در حوزههای فناوری اطلاعات با تمرکز بر طراحی، تدوین، اجرا و پشتیبانی از سامانههای ارائه خدمات بیمهای و سلامت الکترونیک فعالیت دارد. این مجموعه در سه دهه اخیر با ارائه گروهی از محصولات، سرویسها و سامانههای مدیریتی و کسب و کارهای بیمهای، درمانی و ستادی تأمین اجتماعی، به عنوان رکن اساسی این سازمان، طراحی و ارائه خدمات الکترونیکی و دیجیتال این حوزه را عهدهدار بوده است.
-
چهارصد و شانزدهمین شماره آتیهنو منتشر شد
شماره ۴۱۶ هفتهنامه آتیهنو هفتهنامه تخصصی رفاه و تأمیناجتماعی، اول بهمنماه منتشر شد.
-
۱۸ صندوق بازنشستگی و بیمهای و ارائه خدمت به ۷۳ درصد جامعه
سازمانها و صندوقهای بازنشستگی و بیمهای کشور با ۱۸ صندوق بیمهگر در حال حاضر ۷۳ درصد افراد جامعه را در قالب خدمات بیمهای، درمانی و بازنشستگی تحت پوشش دارند. با این وجود ۲۷ درصد جمعیت کشور از هیچ نوع بیمه اجتماعی برخوردار نیستند.
-
اجرای تعهدات تأمین اجتماعی با مدیریت درست منابع
وجود حدود ۴۷ میلیون بیمهشده و مستمریبگیر تحت پوشش نیازمند داشتن منابع پایدار در راستای ایفای تعهدات همهجانبه در حوزههای درمان، بیمه و پرداخت مستمری است. سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم به سمت مدیریت درست منابع برای اجرای همه برنامههای تکلیفی حرکت کرده است.
-
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد:
ارائه روزانه ۱.۲ میلیون خدمت سرپایی بخش درمان تأمیناجتماعی
«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با تأکید بر اهمیت مدیریت منابع و مصارف و صیانت از حقوق ذینفعان در سیاستگذاری بخش درمان گفت: روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خدمت سرپایی، ۱۳ تا ۱۴ هزار خدمت بستری و تعداد زیادی خدمات پیرامونی در تأمیناجتماعی ارائه میشود.
-
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی:
همفکری با شرکای اجتماعی پیشنیاز حل مسائل مشترک است
«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی گفت: همفکری سازمان تأمیناجتماعی با شرکای اجتماعی، پیشنیاز و ابزار کارآمد حل مسائل مشترک محسوب میشود.
-
سهم بیمههای اجتماعی از ارائه خدمت به معلولان
معلولان چه خدماتی از تأمیناجتماعی دریافت میکنند؟
حدود ۱۱ میلیون نفر ناتوان و کمتوان در جامعه به دلیل شرایط جسمی، حرکتی و ذهنی نیازمند دریافت خدمات از بیمههای اجتماعی و نهادهای حمایتی هستند. این افراد از باید بخشی از نیازهای روزانه خود؛ بهویژه در حوزه توانبخشی و خدمات فیزیوتراپی را از سازمانهایی نظیر تأمیناجتماعی، بهزیستی و بیمه سلامت دریافت کنند.