تیتر سه سرویس
-
راهکارهای پوشش بیمه برای بیثباتکاران و کارکنان پلتفرمها
با ظهور نیروی کار جدید در مشاغل قرن بیست و یکمی که عمدتاً بی ثبات و جدا از کارفرمای مستقیم هستند، بحث انواع صندوقهای بیمهگر توافقی و فرمولهای جدید بیمهای مطرح شده که در جای خود هرکدام قابل بررسی است.
-
بیمهشدگان تأمین اجتماعی چگونه و چقدر کمکهزینه ازدواج دریافت کنند؟
رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاهمدت تأمین اجتماعی نحوه برخورداری از حمایتهایی مانند کمکهزینه ازدواج و مراسم ترحیم را تشریح کرد.
-
تامین اجتماعی؛ از اجرای ۲۰ طرح تحولی تا حفظ قدرت خرید مستمریبگیران
بیش از ۴۸ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد از جمعیت کشور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهرهمند هستند؛ از این رو اجرای طرحهای گوناگون از جمله ۲۰ طرح تحولی و حفظ قدرت خرید مستمری بگیران در دستورکار این سازمان قرار دارد.
-
روزشمار هفته تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی؛ امانتدار ذخایر بیننسلی بیمه شدگان
حدود ۵۰ میلیون بیمهشده و مستمریبگیر به عنوان اصلیترین صاحبان داراییها و ذخایر سازمان تأمین اجتماعی محسوب میشوند، گروههایی که یک عمر با بیمهپردازی، حال در دوران بازنشستگی انتظار دریافت بهترین خدمت از تأمین اجتماعی را دارند، به زبان سادهتر این افراد مالکان اصلی سازمان به شمار میروند. امروز سهشنبه ۲۴ تیرماه در روزشمار این سازمان، روز «تأمین اجتماعی؛ امانتدار ذخایر بیننسلی با مدیریت منابع و مصارف» نام گرفته است.
-
فناوری اطلاعات فرصتی بیبدیل برای تحول در ارائه خدمات به بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:ظرفیتهای بیشمار فناوری اطلاعات، فرصتی بیبدیل برای تحول در ارائه خدمات به بازنشستگان عزیز و جامعه هدف صندوق فراهم آورده است. امید است با همافزایی، نوآوری و حرکت در مسیر تحول دیجیتال، بتوانیم گامی مؤثر در جهت تعالی سازمانی و رضایت ذینفعان برداریم.
-
نظارت بر مزد واقعی و حقوق کارکنان شاغل بخش پیمانکاری
معاونت بیمهای سازمان تأمین اجتماعی، برای جلوگیری از تضییع حقوق بیمهشدگان شاغل در قراردادهای پیمانکاری و استفاده آنان از حمایتهای قانونی بر اساس دستمزد واقعی، دستور بررسی دقیق صورت مزد و حقوق کارکنان شاغل بخش پیمانکاری به واحدهای اجرایی سازمان را صادر کرد.
-
رییس اداره بررسی و نظارت بر شکایات اداره کل تأمیناجتماعی شرق تهران اعلام کرد
پاسخ به شکایات فقط در 36 ساعت
رییس اداره بررسی و نظارت بر شکایات اداره کل تأمیناجتماعی شرق تهران درباره معیارهای رسیدگی به شکایات گفت: بر اساس آمار اداره کل شرق تهران در سال ۱۴۰۳ میانگین زمان بررسی و پاسخگویی به شکایات نزدیک به یک و نیم روز بوده است.
-
روز شمار هفته تأمین اجتماعی
تحولآفرینی در تامین اجتماعی با مشارکت فعال شرکای اجتماعی
سازمان تأمین اجتماعی که دههها تلاش مستمر برای ارائه خدمات گسترده به همه گروههای تحت پوشش دارد، حال به دنبال ارائه طرحهای تحولی بیستگانه برای گسترش انواع خدمت خود به ذینفعان است. امروز ۲۳ تیرماه نیز به نام «تأمین اجتماعی؛ تحولآفرینی با مشارکت فعال بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان» نامگذاری شده است.
-
بازنشستگان کشوری چگونه برای فرزندان خود وام ازدواج دریافت کنند؟
وام ازدواج فرزندان بازنشستگان یکی از خدماتی است که صندوق بازنشستگی کشوری ارایه میدهد و امسال رقم آن به ۶۰ میلیون تومان رسیده، اما بازنشستگان چگونه برای فرزندان خود وام ازدواج دریافت کنند؟
-
با فرارسیدن 22تیرماه صورت گرفت
پیام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت روز حراست
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پیامی، ضمن گرامیداشت روز حراست، از تلاش ها و فداکاری های تمامی فعالان این عرصه ازجمله مدیران و کارکنان حراست این صندوق و هلدینگها و شرکتهای تابعه به ویژه در طول جنگ تحمیلی 12 روزه قدردانی کرد.
-
سرپرست معاون منابع بیمهای اداره تأمیناجتماعی شرق تهران در گفتوگو با آتیهآنلاین:
ارایه خدمات بیمهای بدون وقفه در بحبوحه جنگ 12 روزه
سرپرست معاونت منابع بیمهای اداره کل تأمین اجتماعی شرق تهران گفت: مهمترین اقدامات جبرانی این اداره کل اعمال فرصت تمدید مهلت ارسال لیست بیمهها و فعالسازی طرحهای اقساطی پس از بحران جنگ بود که همزمان با فعالیت فوقالعاده همکاران در شیفتهای اداری تعریف شده و تقویت سیستمهای پشتیبانگیری سامانهها از سوی ستاد سازمان، تضمینی در راستای تداوم خدمات در شرایط اضطرار جنگی و پس از آتش بس ایجاد کرد.
-
پرداخت انواع تسهیلات به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها
ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به بازنشستگان از رویکردهای راهبردی صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها در سالهای اخیر است، همچون سالهای گذشته که روند افزایشی در اعطای تسهیلات به این گروهها محقق شد در سال جاری نیز پرداخت این وامها به گروههای مشمول، در بخشهای مختلف رشد مطلوبی را نسبت به سال گذشته دنبال میکند.
-
روزشمار هفته تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی پیشگام در تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات
سازمان تأمین اجتماعی طی 7 دهه اخیر همواره در زمره نهادهای پیشرو در استفاده از فناوری های نوین زمانه خود بوده است، با وجود این، در موج جدید تحولات نوآورانه در این سازمان، طی سالیان گذشته این نهاد بزرگ بیمهای تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و در این چهارچوب، امروز- یکشنبه 22 تیرماه 1404- به عنوان چهارمین روز از هفته تأمین اجتماعی، «تأمین اجتماعی پیشگام در تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات» نامگذاری شده است.
-
چرا بازنشستگان مشاغل سخت دوباره به بازار کار برمیگردند؟
وزارت کار در گزارشی با انتقاد از بازنشستگان ۴۵ تا ۵۰ ساله مشاغل سخت و زیان آور که پس از قطعی کردن دریافت مزایای بازنشستگی، بار دیگر وارد چرخه بازار کار میشوند عنوان کرده است که این روند ناشی از ناکارآمدی در شناسایی شهروندانی است که از استحقاق لازم برای بهرهمندی از مزایای بازنشستگی پیش از موعد برخوردار نبودهاند.
-
یادداشتی از علی حیدری
گام های موثر تامین اجتماعی در تعمیم پوشش بیمه ای
علی حیدری، کارشناس رفاه و تامین اجتماعی، در یادداشت زیر بر اهمیت بازگشت دولت به تعهدات خود در قبال تامین اجتماعی و حفظ استقلال این نهاد تاکید کرد.