هفت مقصد مهاجرتی محبوب برای کارکنان آمریکایی

برای بسیاری از آمریکایی‌ها، کار کردن نه‌تنها «ترکیبی» یا «از راه دور» شده، بلکه برای کارکنان آمریکایی کار کردن شکلی جهانی پیدا کرده است. بر اساس گزارش وضعیت استخدام جهانی از پلتفرم (Deel) که در زمینه استخدام جهانی تخصص دارد، تعداد کارگران آمریکایی استخدام شده توسط شرکت‌های بین‌المللی در سال گذشته 62 درصد افزایش یافته است.

این برآورد براساس 300هزار قرارداد میان مشتریان و کارگران است که در خود این پلتفرم به امضا رسیده است. اکثر قراردادهای (Deel) یعنی 85 درصد آن‌ها برای مشاغل از راه دور است، اما در این میان تعدادی از قراردادها وجود دارد که نشان می‌دهد افراد واقعاً علاقه‌مند به مهاجرت کاری و استخدام در کشورهای دیگر هستند.

در واقع چند سالی است که به لطف آب‌وهوای خوب، زندگی مقرون‌به‌صرفه و اخیراً راه‌اندازی نوعی ویزای دیجیتال کوچ‌نشینی، سهم رو به افزایشی از آمریکایی‌ها برای کار و زندگی به پرتغال نقل مکان کرده‌اند. در حال حاضر و طبق داده‌های (Deel) علاقه آمریکایی‌ها به پرتغال کاهش نیافته است. پرتغال اولین کشوری است که کاربران آمریکایی در سال 2023 برای مهاجرت کاری به آن درخواست ویزا داده‌اند.

طبق داده‌های (Deel) هفت کشوری که کارکنان آمریکایی‌ بیشترین درخواست ویزا جهت مهاجرت به آن‌ها را داده‌اند مشخص شده است، این کشورها براساس تعداد درخواست‌های ارسالی ویزا و پشتیبانی از مهاجرت به این کشورها رتبه‌بندی‌ شده‌اند؛ بر این مبنا کشورهای پرتغال، اسپانیا، بریتانیا، امارات، کانادا، آلمان و فرانسه بیشترین میزان مهاجرت‌های کاری آمریکایی‌ها را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند.

کاربران پلتفرم (Deel) به‌طور کلی در تلاش برای مهاجرت به جنوب اروپا هستند و همچنین آمریکایی‌ها به‌ویژه علاقه‌مند به «دبی» جهت مهاجرت کاری هستند.

به گفته داده‌های جهانی «جامعه آنلاین بین‌المللی»، به ویژه مهاجران آمریکایی که به اسپانیا و امارات نقل مکان کرده‌اند از زندگی شخصی، مالی، اجتماعی و کاری خود در خارج از کشور بسیار راضی هستند. البته در سال 2023، سه شهر برتر از نظر پیشرفت در زندگی جدید مهاجران آمریکایی همگی در اسپانیا هستند. این سه شهر عبارت‌اند از: «مالاگا»، «آلیکانته» و «والنسیا.»

الکس بوعزیز، مدیرعامل (Deel) با اشاره به اینکه عادی‌سازی کار از راه دور یک سؤال وجودی را برانگیخته می‌گوید: «اکنون که مردم می‌توانند برخی از بهترین مشاغل را از راه دور به‌دست آورند و در عین حال در هر جایی زندگی کنند، جذاب‌ترین مکان‌ها برای کارکنان از راه دور کجاست؟»

به اعتقاد او انتظار بیشتر این است که مهاجران بالقوه با در نظر گرفتن مکان‌هایی که عوامل کیفیت زندگی بالاتر یا مزایای مالیاتی مطلوب‌تری دارند دست به مهاجرت بزنند. بوعزیز ادامه می‌دهد: «جالب است که مردم چگونه نیروی کار خودشان را دوباره توزیع می‌کنند، آن‌ها به این فکر می‌کنند که وقتی سرکار نیستند چه چیزی مرکز ثقل زندگی‌شان خواهد بود؟ این که در کجا می‌توانند بهترین زندگی خود را داشته باشند؟»

کد خبر: 69060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =