عزم دولت برای تحقق آینده بهتر، امن و توأم با سلامتی برای مردم

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیام نوروزی، ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۳ و تقارن فرخنده نوروز با بهار قرآن، دستاوردهای این سازمان در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی را مرهون عزمی ملی برای تقویت حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی و در مسیر ایجاد آینده بهتر، امن و توأم با سلامتی برای همه مردم ایران عزیز دانست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، متن پیام نوروزی مدیرعامل این سازمان به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

السَّلَامُ عَلَیک یا رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام

یا مُقَلِّب القُلوب و الاَبصار

یا مدبّر اللَّیل و النَّهار

یا محوِّل الحَولِ و الاَحوال

حَوِّل حالِنا إِلی اَحسَن الحال

تقارن عید باستانی نوروز و بهار طبیعت را با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان خدمت مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و همه بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی علی‌الخصوص بازنشستگان عزیز، کارگران زحمتکش و کارفرمایان محترم و همه همکاران خودم در بخش‌های مختلف حکمرانی تأمین‌اجتماعی، خانواده محترم ایثارگران و شهدای عزیز و به‌ویژه ایثارگران و شهدای خانواده بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امروز به لطف خداوند متعال، مفتخریم اعلام کنیم در این دو سال و نیم گذشته، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده، وارد سازمان تأمین‌اجتماعی شده ‌است که علاوه بر این‌که تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی در جهت بهره‌مندی همه مردم عزیز ایران از موهبت نظام بیمه‌های اجتماعی بوده، باعث شده است بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان در سنوات گذشته و از آغاز ورود این عزیزان به تأمین‌اجتماعی تاکنون، منابع جدید ایجاد شود که بخشی از دستاورد پایداری منابع، مربوط به ورود این بیمه‌شدگان جدید بوده است.

یکی از رویکردهای بسیار مهم و کم‌نظیری که در این دولت پیگیری شد و به لطف خداوند متعال اتفاق افتاد، تأدیه کم‌نظیر و بی‌سابقه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی بود که باید از دولت مردمی سیزدهم در این زمینه تقدیر کنیم. از آغاز دولت تا سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ هم حدود هفتاد هزار میلیارد تومان دیگر و در مجموع بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد تومان تا ابتدای سال ۱۴۰۳، تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورد و الحمدلله با همکاری مجلس در سال جاری و نیز مساعدت دولت محترم، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم پیش‌بینی تأدیه بدهی دولت، در بودجه سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است. از محل این تأدیه بدهی کم‌نظیر و بی‌سابقه و سهام ارزنده‌ای که به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد، ما توانستیم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی را که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ برای انجام تعهدات در دولت‌های قبلی ایجاد شده و سازمان تأمین‌اجتماعی را به اَبَربدهکار بانکی تبدیل کرده بود، تسویه کنیم و سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد آینده‌سازی که دنبال می‌کند، از اَبَربدهکار بانکی به اَبَرطلبکار در حوزه‌ بیمه‌ای تبدیل شد.

هوشمندسازی و ایجاد شفافیت در سازمان تأمین‌اجتماعی، یکی دیگر از اولویت‌های ما در سازمان تأمین‌اجتماعی از ابتدای دولت علی‌الخصوص در سال گذشته بود. به لطف خداوند متعال در هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری که شفافیت را ایجاد می‌کند، جزو دستگاه‌های برتر کشور قرار گرفتیم که اقدامات ما در این زمینه مورد تقدیر نهادهای حاکمیتی این حوزه قرار گرفت.

در مجموعه اقتصادی سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی یعنی شستا؛ حدود ۵۰ درصد رشد سود خالص و عملکرد تجمیعی را در مجموعه‌های فعالیت حوزه‌های مختلف زیرمجموعه شستا داشتیم. در بخشی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا، رکورد تولید رقم خورد؛ در بخشی از مجموعه‌های تولیدی علی‌الخصوص در حوزه دارویی، داروهای جدیدی با تلاشی که همکاران ما در حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان در مجموعه اقتصادی داشتند، به بازار دارویی کشور وارد شد که جای تقدیر و تشکر از همه این عزیزان دارد.

توسعه خدمت در سال گذشته همچنان جزو اولویت‌های ما بود. بخشی از زیرساخت‌های درمان را توسعه دادیم. بالغ بر ۱۰ مرکز درمانی را افتتاح کردیم و حدود ۱۳۳ پروژه در حال ساخت در اقصی نقاط کشور در حال ساخت داشتیم و بخش‌هایی که باید در نظام سطح‌بندی خدمات و هدف‌گذاری؛ تکمیل می‌شد، به لطف خدا در مدار بازسازی و تکمیل و توسعه خدمات قرار گرفت.

با تشکیل صندوق بیماران خاص، تمام خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش خدمات درمان رایگان سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت. همچنین بعضی از بیماران مثل اوتیسم، بیماران پروانه‌ای و بعضی از داروهای خاص را با همکاری وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت، در طرح دارویار تحت پوشش بیمه‌های درمان سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دادیم تا ان‌شاءالله بتوانیم هزینه درمان را برای مردم عزیز و علی‌الخصوص بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی کمتر کنیم.

در ارائه خدمت به بازنشستگان عزیز، بحث بیمه بازنشستگان و علی‌الخصوص بیمه تکمیلی آنان را مورد توجه قرار دادیم که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان ماهانه که ۵۰ درصد هزینه‌ها را سازمان تقبل کرد؛ ان‌شاءالله بخشی از نیاز درمانی بازنشستگان عزیز را پاسخگو باشیم. سفرهای زیارتی بازنشستگان محترم را در قالب طرح کرامت رضوی در سال گذشته همانند سال‌های پیش اجرا کردیم و در سال جاری در نظر داریم هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت خدمات، این سفرها را توسعه دهیم. وام قرض‌الحسنه بازنشستگان عزیز را هم به لحاظ ریالی و هم به لحاظ حجمی نسبت به سال قبل سعی کردیم افزایش دهیم و الحمدلله این خدمت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی هم برای بازنشستگان عزیز انجام پذیرفت.

بایستی عرض کنم که همه این اتفاقات خوب و رویکرد تحولی که در پایداری منابع سازمان تأمین‌اجتماعی حاصل شد و شاهد توسعه خدمات، ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌ها و بالا بردن نرخ بازدهی دارایی‌های سازمان بودیم؛ محصول تلاش همه همکاران ما در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمان و حوزه اقتصادی است که در تعامل مستمر با فضای پیرامونی سازمان و هم‌افزایی و کمک سایر قوا به سازمان، شاهد این اتفاقات خوب بودیم و من به نوبه خودم از اعضای محترم دولت، به‌ویژه از رئیس‌جمهور محترم به سبب همراهی و عنایت ویژه‌ای که به سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه تأدیه بدهی داشتند؛ از معاون اول محترم؛ از وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی آقای دکتر مرتضوی که هدایت و تدابیر خوبی برای تحقق مأموریت‌های ما در سازمان تامین اجتماعی داشتند و از همه همکارانم در حوزه بیمه و درمان سپاسگزاری می‌کنم. در حوزه درمان به‌ویژه از پرستاران فداکار و کادر ایثارگر درمان که در همین ایام تعطیل که بقیه مردم در تعطیلات به سر می‌برند این عزیزان همچنان محکم در سنگر خدمت‌رسانی به مردم ایستاده‌اند، تشکر ویژه می‌کنم. از عزیزان‌مان در حوزه اقتصادی و همه عزیزان در سایر قوا که به‌نحوی در تعامل با سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر ایجاد آینده بهتر، امن و توأم با سلامتی در حکمرانی تأمین‌اجتماعی و در جامعه ایران عزیزمان به ما کمک کردند نیز صمیمانه سپاسگزارم.

امیدوارم به برکت این تقارن در سال ۱۴۰۳، سالی پر از خیر و سلامتی و شکوفایی در همه عرصه‌های کشور را شاهد باشیم.

و در پایان:

"تمام خانه پر از آفتاب خواهد شد؛

دوباره برف و یخ کوچه آب خواهد شد

دلا دعای فرج را بخوان که می‌دانم

دعای زنده‌دلان مستجاب خواهد شد"

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

میرهاشم موسوی

کد خبر: 69202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =