۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر از بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی زنان شاغلند

"صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از بالغ بر ۱۶ میلیون و ۱۹۱ بیمه شده کارگری سازمان تأمین‌اجتماعی، بیش از ۳ میلیون و ۷۹۵ را زنان شاغل و  ۱۲ میلیون ۱۹۵ هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز ۹ اردیبهشت در جریان بازدید از مجموعه تولیدی آذین خودرو و آیین تجلیل از زنان فعال عرصه کار و تولید و واحدهای تولیدی دوستدار خانواده بیان کرد: کار و تولید برای انسان شرف، عزت، ابهت، اقتدار و ثبات است و زمینی‌ها بالندگی انسان را فراهم می‌کند.
وی افزود: حضور گسترده زنان در مجموعه کارگاهی آذین خودرو جای شعف دارد. در واقع بیش از نیمی از افراد فعال در این مجموعه تولیدی را زنان تشکیل می‌دهند. دستان توانمند زنان ایرانی قابل ستایش و قدردانی است. زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه‌های دینی ما از جایگاه و منزلت والایی برخوردار است.
مرتضوی اضافه کرد: با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال، بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و بر مبنای اقتصاد اسلامی، اقتصاد بر بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم می‌شود.
وزیر کار گفت: از منظر قانون اساسی و سیاست‌های مقام معظم رهبری باید بالغ بر ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد.
وی همچنین بیان کرد: جهش در قالب یک اقدام زایدالوصف و خارق‌العاده است و این جهش در قالب تحقق شعار سال باید توسط دولت، بخش خصوصی و با مشارکت مردم صورت گیرد که راهکار آن رفع موانع تولید است. ما در دولت و وزارت کار آمادگی لازم برای تحقق شعار سال با همراهی مردم را داریم.
مرتضوی توضیح داد: با سپردن جهش تولید به مردم، بسیاری چالش‌ها برطرف می‌شود. امروز زنان بالنده ایران در عرصه‌های مختلف نظیر کار اشتغال و تولید و توجه به خانواده محوری بسیار موفق عمل کرده‌اند.

نقش زنان کارگر در افزایش بهره‌وری تولید
"رضا رضایی" مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو، تولیدکننده قطعات خودرو هم در این مراسم گفت: ما در سال ۱۳۷۰ به عنوان اولین قطعه‌ساز پس از سال‌های دفاع مقدس، آغاز به کار کردیم. ما در این گروه تولیدی، تکنولوژی و فناوری‌های به‌روز را همواره مورد تاکید قرار داده‌ایم.
وی افزود: هم اکنون ۱۷ شرکت در حوزه قطعات خودرو به عنوان زیرمجموعه هلدینگ آذین خودرو فعالیت دارند.
رضایی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد مواد اولیه موردنیاز ما در قالب تولیدات داخلی محقق شده است. ما در گروه آذین خودرو همچنین مسئولیت اجتماعی را به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد توجه قرار داده‌ایم.
او همچنین اضافه کرد: امروز حدود ۴ هزار نفر از جامعه زنان در این مجموعه تولیدی مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو توضیح داد:این بخش از جامعه زنان شاغل در این مجموعه توان بالایی در حوزه تولید و بهره‌وری را برای این مجموعه به ارمغان آورده‌اند.

زنان اولین تربیت‌کننده نیروی انسانی
"نرگس بختیار خلج" مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان هم در ادامه این بازدید گفت: زنان را نیم موثر جامعه می‌دانیم که اثرگذار بر نیم دیگر هستند و به فعالیت اشتغال دارند.
بختیار خلج افزود: زنان اولین تربیت کننده نیروی انسانی جامعه محسوب می‌شوند. زنان بنا بر علاقه و به نیاز اجتماعی ‌و خانواده در جامعه اشتغال دارند.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم نگاه باورمند به زنان در اولویت قرار دارد. کمیته بزرگداشت زنان و خانواده برای اولین بار در دولت سیزدهم در راستای اقدامات هفته کارگر تشکیل و اقداماتی را در دستورکار قرار داد.
وی افزود: امسال برای سومین بار برترین زنان جامعه کار و تولید از طرف وزارت کار معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان تاکید کرد: تجلیل از زنان شاغل برتر به صورت همزمان امروز در سطح کشور نیز انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونان و جمعی از مدیران کل این وزارتخانه امروز از خطوط تولید گروه صنعتی و تولیدی آذین خودرو بازدید کرد. گروه تولیدی آذین خودرو، با تولیدات مختلف قطعات الکترونیک خودرو و تولید قطعات مختلف مالتی مدیا در حوزه خودرو، فعالیت دارد. براساس اعلام مدیرعامل این مجموعه تولیدی، ۹۵ تولید قطعات این مجموعه در قالب تولید داخلی در دسترس قرار گرفته است. تولیدات بدون هیچگونه ارزبری، طراحی نمونه‌های جدید در حوزه تخصصی قطعات خودرو، افزایش ظرفیت تولیدات با رعایت استاندارهای ایمنی، تولید سانروف با فناوری روز خودروسازی و داخلی‌سازی ۹۲ درصد مواد اولیه مورد نیاز از ویژگی‌های بارز این مجموعه تولیدی محسوب می‌شوند.

در پایان مراسم امروز، تعدادی از زنان تلاشگر و فعال جامعه کار و تولید و کارفرمایان نمونه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و مدیران کل این وزارتخانه مورد تجلیل قرار گرفتند.

گزارش: احسان احمدی

کد خبر: 70189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =