گفتمان ملی مهارت در گرو آگاهی‌بخشی به افکار عمومی است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ویدئو کنفرانس هم اندیشی روابط عمومی‌ های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: گفتمان ملی مهارت در گرو ایجاد تفاهم و آگاهی بخشی به افکار عمومی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با حضور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حامد شمس، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت تعاون، بهروز کرمی، مشاور رئیس سازمان، حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع، رضا نصری، مدیر کل دفتر ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل، معاون و کارشناسان روابط عمومی ستاد و ادارات کل استان ها و هم زمان با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، ویدئو کنفرانس هم اندیشی روابط عمومی‌ های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

بنا براین گزارش، هاشمی در این مراسم در خصوص تبیین نقش روابط عمومی ها گفت: جامعه امروز، جامعه ای هوشمند، آگاه و مطالبه گر است و بدون تردید آگاهی از مطالبات مردم شرط تدوام بر موضع بودن و حیات است.

هاشمی افزود: با اشاره بر اینکه روابط عمومی مسئول کشف تفاوت ها و تکثر آرا است، گفت: تحقق آرمان هر انسان یک رسانه، رسالت روابط عمومی است.

وی ادامه داد: افکار عمومی از وسعت زیادی به گستردگی تک تک افراد جامعه برخوردار است و این افکار اگر بر تغییری اراده کنند می توانند جریان ساز باشند، از این رو هر سازمانی که از گفتمان قوی و توجه به دید ملت برخوردار باشد، می تواند وزن خوبی برای تحقق اهداف خود در جامعه ایجاد کند.

هاشمی تصریح کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور این مهم در قالب گفتمان ملی مهارت شکل گرفته و با مشارکت شرکای اجتماعی، گروه های مرجع و جریان ساز و ظرفیت خانواده بزرگ فنی و حرفه ای کشور در دو بخش دولتی و خصوصی گسترش می یابد.

معاون وزیر کار بیان کرد: ایجاد فرصت برابر، حضور آگاهانه و هوشمندانه،   با توجه به نیاز جامعه و درخواست مردمان به اقتضای زمان، بستر ساز ارتقای وزن اجتماعی مهارت و ارزش زایی برای آن است.

 آگاهی بخشی به افکار عمومی یک ضرورت ملی است

در ادامه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به بیان کارکردهای روابط عمومی پرداخت و بیان کرد: امروز با وجود تکنولوژی های ارتباطی در فضای مجازی، مطالبات مردم آشکار و شفاف است، دیدن و شنیدن و پاسخگویی شفاف و زلال به این خواسته ها بر عهده روابط عمومی است.

هاشمی گفت: در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی به نوعی تدبر و برنامه ریزی نیاز است تا نزدیکی بین مردم و سازمان ها شکل گیرد چرا که تداوم در گرو شناخت از نیازهای مردم، دولت و حکومت است.

معاون وزیر کار تصریح کرد: ترویج صدا و افکار مردم بر عهده این قشر است، پس بدون تردید روابط عمومی صدای رسای مردم است و در این راه با پذیرش نظرات و مطالبات و نقدها باید مروج صدا و افکار عمومی باشد.

توسعه مهارت های مجازی و رصد مهارت در فضای مجازی در اولویت برنامه های سال جاری سازمان است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به این نکته که در این برهه از زمان ظرفیت دانش و آگاهی جامعه در استفاده از فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: هر قدر این فضا گسترش می یابد، آگاهی و مطالبات مردم نیز بیشتر می شود و ضروری است هر شبکه مجازی که جامعه پذیری بیشتری دارد را برای معرفی نقش مهارت به جامعه شناسایی کرده و در آن فعال باشیم.

معاون وزیر کار گفت: هر کارآموز در کنار کسب مهارت، باید توانایی استفاده از تلفن همراه را به عنوان وسیله اطلاع رسانی در فضای مجازی را بیاموزد تا علاوه بر جریان سازی در این فضا، با تلفیق آموزش مهارت دیجیتال در کنار مهارت فنی  موفق به کسب درآمد شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد مراکز و گارگاه های دیجیتال مهارت آموزی با همکاری مرکز تربیت مربی و حوزه آموزش استفاده کاربردی از فضای مجازی برای آموزش مهارت به کار گرفته شود.

ارتقای جایگاه مهارت ضمن پذیرش تکثر آرا بر عهده روابط عمومی است  

هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در ادامه  به بیان عوامل کلیدی برای حضور موثر در افکار عمومی پرداخت و گفت: خلق موضوع به مفهوم اینکه مهم ترین مطالبه و درخواست مردم، اکنون اشتغال و معیشت با عزت است و مهارت آموزی مولفه اصلی تحقق این مهم است، که روابط عمومی می تواند با سرلوحه قرار دادن اشتغال با مهارت و پایدار به این مقوله فعلیت بخشد.

وی افزود: جریان سازی در بین افراد با اهداف مشترک، اجماع با شرکای اجتماعی و گروه های جریان ساز می تواند به خوبی ما را در مسیر ارتقای وزن مهارت در جامعه قرار دهد.

منظومه فکری با هدف دستیابی جامعه به انسان توانمند در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ایجاد می شود

هاشمی با اشاره به روابط عمومی و ارتباطات به عنوان دو مولفه اصلی در ایجاد تفاهم جمعی برای گسترش گفتمان ملی مهارت با محوریت انسان توانمند تأکید کرد.  

وی با بیان این که ارتباط موثر و نفوذ در افکار عمومی از الزامات جهان امروز است گفت: امروز هر انسان یک رسانه است و در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همه  همکاران  به عنوان یک رسانه در نمایان کردن ارزش و قامت مهارت در جامعه با تحول در نگاه ها می توانند مسئولانه نقش آفرینی کنند.

هاشمی افزود: در جریان سازی مهارت به اجماع گروه های مرجع و جریان ساز می اندیشیم و این مهم نیازمند حضور آگاهانه و هوشمندانه است.

وی خطاب به دست اندرکاران حوزه روابط عمومی گفت: ایجاد تعامل با مردم، پذیرش اندیشه های متفاوت و نقدهای حاصل از دانایی برای بودن موثر در کار خود جاری کنید.

کد خبر: 16128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =