کارفرمایان استان مرکزی به دنبال نیروی کار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: روند اشتغال در این استان از زمان دولت سیزدهم تاکنون مطلوب و افزایشی است و کارفرمایان در بیشتر شهرهای استان به جز اراک و شازند به دنبال نیروی کار هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید امیدی به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران در اراک، با بیان اینکه نرخ بیکاری استان مرکزی در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه گذشته، از ۶.۶ درصد به ۵.۸ دهم درصد کاهش یافته است گفت: آمار شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر استان مرکزی در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسید اما تا سال ۱۳۹۹ روند کاهشی بوده و مجدد از سال ۱۴۰۰، روند افزایشی اشتغال در استان حکم‌فرما است.

وی به سهم اشتغال استان اشاره کرد و افزود: سهم اشتغال استان در بخش‌های اقتصادی تا پایان سال گذشته به شکل، ۴۷ دهم درصد در بخش خدمات، ۱۴.۵ درصد در بخش کشاورزی و ۴۴.۸ درصد در بخش صنعت است.

امیدی گفت: بیمه‌شدگان اجباری در این استان از ۲۲۱ هزار و ۱۳۶ نفر در اردیبهشت‌ماه پارسال به ۲۳۰ هزار و ۹۲۴ نفر در مدت مشابه امسال رسید که بیانگر افزایش ۴.۴۳ درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال در استان مرکزی با ۲.۵۴ درصد افزایش از ۲۲ هزار و ۹۴۳ نفر در اردیبهشت‌ماه پارسال به ۲۳ هزار و ۵۲۶ کارگاه افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نیز با هفت درصد کاهش از سه‌هزار و ۴۲۸ نفر به سه‌هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است.

افتتاح ۸ شرکت تعاونی در استان مرکزی در هفته تعاون

امیدی، درباره برنامه‌های هفته تعاون هم گفت: در این هفته، هشت شرکت تعاونی با ۷۹۶ نفر عضو و حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۳۰ میلیارد ریالی و اخذ وام یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریالی افتتاح می‌شود. با افتتاح این تعداد طرح، ۲۴۷ فرصت شغلی جدید در استان فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، حضور در نماز جمعه، تجلیل از تعاونی‌های برتر، ارائه ۴۴ همت الگوی مشارکت اقتصادی مردم و جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و همایش تعاونی‌های پیشران، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

پرداخت بیش از پنج‌هزار میلیارد ریال وام توسط بانک توسعه تعاون

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون پنج‌هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال وام پرداخت کرده که چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در بخش تعاون است که این رقم معادل ۷۹ درصد از پرداختی وام‌ها است.

علیرضا حسینی معصوم افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در راستای حمایت از بخش تعاون، دو خط اعتباری ویژه وام ۲۰ و ۳۰ هزار میلیارد ریالی تخصیص یافته که از خط ۲۰ هزار میلیارد ریالی سهم استان مرکزی ۴۱۰ میلیارد ریال است و پرداختی بانک توسعه تعاون در این راستا با ۲۹۰ درصد تحقق برنامه به یک‌هزار و میلیارد ریال رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از خط اعتباری ۳۰ هزار میلیارد ریالی مقرر است تا ۵۵۰ میلیارد ریال به شرکت‌های تعاونی پرداخت شود.

کد خبر: 63208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =