داروخانه‌ها برای قرارداد با بیمه سلامت باید از سامانه نسخه الکترونیکی استفاده کنند

مدیر کل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران گفت: تمایل داروخانه‌ها برای قرارداد با بیمه سلامت از طریق ورود به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک ضروری است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، کیوان تاج بخش روز سه شنبه گفت: در کشور ۱۲ هزار و ۹۵۰ داروخانه طرف قرارداد فعال و در شهر تهران ۲ هزار و ۸۶۲ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد.

او گفت: در راستای نیل به اهداف دولت الکترونیک، تکالیف قانونی این سازمان مبنی بر اجرای بند ل تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تسهیل شرایط همکاری با مراکز سلامت، حذف فرایندهای کاغذی و به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تردد فیزیکی پزشکان و موسسان مراکز سلامت جهت درخواست عقد و تمدید قرارداد، سامانه هوشمند انعقاد و تمدید قرارداد در سازمان بیمه سلامت ایران به صورت غیرحضوری در سراسر کشور راه اندازی شده است.

تاج بخش ادامه داد: لذا متقاضیان قرارداد می توانند با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc اقدام به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و گذر واژه و پس از بارگذاری مستندات قانونی به صورت برخط درخواست عقد و یا تمدید قرارداد خود را کنند.

مدیر کل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران اضافه کرد: پس از بارگذاری مدارک توسط مراکز سلامت، کارشناسان سازمان بیمه سلامت درخواست متقاضی را ظرف ۲۴ ساعت کاری بررسی کرده و در صورت تایید درخواست، از طریق پیامک به متقاضی، فعالسازی قرارداد مرکز اطلاع رسانی می گردد و ظرف مدت یک ماه پس از فعالسازی قرارداد، بازدید از مرکز به منظور تکمیل فرایند انعقاد قرارداد انجام می‌شود.

به گفته تاج بخش، همچنین متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ هرگونه سوال با سامانه تلفنی ۱۶۶۶تماس حاصل کنند و درشرایطی که مرکز فاقد قرارداد باشد و تمایل به نسخه‌نویسی داشته باشد می‌تواند به محض ورود به سامانه و ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور و بارگذاری مستندات لازم اجازه ورود به سامانه‌های نسخه‌نویسی الکترونیک را داشته باشد.

نسخه الکترونیک بخشی از پرونده الکترونیک سلامت بود که با همکاری دولت، مجلس و سازمان‌های بیمه‌گر بر اساس مصوبات قانونی نهاد قانونگذاری کشور به اجرا درآمده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۷ اسفند سال گذشته برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بهبود اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک با هزینه‌های لازم برای تحقق آن موافقت کردند.

کد خبر: 62045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =