به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی طهماسبی آشتیانی افزود: بیمهشدگان و مستمریبگیران سازمان تأمیناجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمریبگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمریبگیران» میتوانند فیش حقوقی خود را در ماههای مختلف مشاهده و چاپ کنند.
وی تصریح کرد: بیمهشده در صورت داشتن ۲ شماره مستمری نیز برای هر یک از شمارهها احکام جداگانه دریافت کند؛ در واقع با انتخاب هر شماره مستمری، فیش حقوقی جداگانهای صادر و قابل مشاهده خواهد بود.
سرپرست ادارهکل مستمریهای سازمان تأمیناجتماعی در رابطه با گزینههای نوع پرداخت هم یادآور شد: پرداخت ماهانه «مبالغ عادی ماهانه» و عیدی «مبالغ پاداش پایان سال» را شامل میشود؛ تفاوت افزایش معوقه نیز در حقیقت مبالغ ناشی از معوقات افزایش مستمری آغاز سال است.
طهماسبی آشتیانی تاکید کرد: بیمهشدگان و مستمریبگیران سازمان تأمیناجتماعی برای رفع مغایرت مولفههای حکم با موارد درجشده در فیش حقوقی نیز میتوانند به شعب تأمیناجتماعی مراجعه کرده یا با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
بر اساس این گزارش، سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تأمیناجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راهانداری شده است.
بیمهشدگان برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از این سازمان باید به بخش استعلام وضعیت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی مراجعه کرده و ایرادات مربوطه را به ۱۴۲۰ اطلاع دهند.
سازمان تأمیناجتماعی اکنون ۴۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر از جمعیت کل کشور (یعنی بیش از ۵۳ درصد) را تحت پوشش حمایتهای بیمهای و درمانی قرار داده است.
اصلیترین سازمان بیمهگر در کشور که مطابق با آخرین آمارها ۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر را بهعنوان مستمریبگیر اصلی و ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۹ نفر را در قالب مستمریبگیر تبعی تحت حمایت قرار داده و در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۴۹ نفر به عنوان مستمریبگیر جزو خانواده بزرگ تأمیناجتماعی محسوب میشوند.
نظر شما