پرداخت ماهیانه ۳ میلیارد تومان تعهدات ایام استراحت بارداری توسط تامین‌اجتماعی گیلان

غرامت ایام بارداری یکی از تعهدات کوتاه‌مدت تامین‌اجتماعی به زنان بیمه شده مشمول قانون کار بوده و تامین‌اجتماعی گیلان ماهیانه ۳ میلیارد تومان بابت این تعهدات پرداخت کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، موضوع جبران درآمد از دست رفته زنان بیمه شده شاغل در دوران بارداری و پرداخت غرامت دستمزد با توجه به بند "ب" ماده ۳ قانون تامین‌اجتماعی یکی از تعهدات کوتاه مدت این سازمان به مشمولین محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت آن، انجام تعهد غرامت دستمزد ایام بارداری در سالهای اخیر بازنگری شد و از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت.

بر اساس گزارش منتشره از مرکز آمار، اطلاعات و محاسبات این سازمان، در سال ۱۴۰۱، در کل کشور متوسط ضریب شیوع ۷‏/۲۲ سند به ازای هر هزار نفر بیمه شده مشمول دریافت غرامت دستمزد ایام بارداری به ثبت رسیده است و این عدد در استان گیلان پائین‌تر از متوسط کشوری و معادل ۳۷‏/۱۴ سند قطعی است.

در سال ۱۴۰۱، کل مبلغ پرداختی بابت این تعهد حدود ۲۴۶ میلیارد تومان و متوسط پرداختی بابت یک سند غرامت دستمزد ایام بارداری در حدود ۶‏/۴ میلیون تومان بوده است.

از حیث گروه سنی استفاده‌کنندگان نیز بیشترین تعداد اسناد مربوط به گروه سنی”۳۴‏-۳۰ “ با ۲۱ هزار و ۱۲ مورد و پس از آن به ترتیب گروه‌های سنی “ ۳۹‏-۳۵ “ با ۱۶ هزار و ۳۶۰ و “ ۲۹‏-۲۵ “ با ۱۰ هزار و ۵۳۷ مورد است.

در مجموع اسناد قطعی صادر شده این تعهد، ۵۳ هزار و ۲۲۲ فقره است که ۴۵ هزار و ۲۲۹ مورد (۸۵ درصد) در شعب و تعداد هفت هزار و ۹۹۳ مورد ( ۱۵درصد ) در کارگزاری صادر شده است .

گروه سابقه بیمه ۱۰‏- ۵ سال با ۲۲ هزار و ۸۹۱ سند (۰۱‏/۴۳ درصد) و زیر ۵ سال با ۲۰ هزار و ۴۱۳ سند (۳۵‏/۳۸ درصد) بیشترین تعداد و گروه سابقه بیمه بالای ۲۰ سال با ۱۶۸ سند (۳۲‏/۰ درصد) کمترین تعداد اسناد قطعی را بخود اختصاص داده است .

تامین اجتماعی گیلان در حال حاضر به طور متوسط ماهانه بیش از ۳ میلیارد تومان غرامت استراحت ایام بارداری پرداخت می‌کند.

کد خبر: 62758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =