دریافت مستمری ۲ هزار ناشنوا در خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۷۲۲ نفر کم‌شنوا و ناشنوا زیر پوشش این سازمان حمایتی هستند که از این تعداد ۲ هزار نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن توحیدی مقدم با اشاره به هشتم مهرماه روز جهانی ناشنوا بیان کرد: در مجموع ۲۱ هزار و ۶۴۴ نفر از معلولان این استان ماهانه مستمری دریافت می کنند که ۱۰ درصد گروه کم‌شنوا و ناشنوا را شامل می شود.

وی افزود: این سازمان خدمات توانبخشی، گفتار درمانی، کاشت حلزون، پرداخت هزینه‌های سمعک و سایر موارد را برای این گروه هدف ارایه می‌دهد که در سال گذشته ۴۰۵ سمعک با اعتبار ۶ میلیارد ریال برای ناشنوایان خریداری و در بین آنان توزیع شد. همچنین نیمه نخست امسال نیز ۶۵۰ سمعک با ۲۰۰ میلیار ریال اعتبار خریداری و در اختیار گروه هدف قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه مرکزی در بجنورد با ظرفیت ۵۰ نفر ایجاد شده است و به گروه هدف خدمت ارایه می دهد افزود: خانواده‌های دارای کودکان ناشنوا و کم‌شنوا در این مرکز پذیرش خواهند شد و علاوه بر آموزش به کودکان، خانواده‌ها نیز برای یادگیری زبان اشاره و سایر ارتباطات آموزش خواهند دید که کودکان سه تا ۶ سال در این مرکز جذب خواهند شد.

توحیدی مقدم افزود: در این خانه‌ها یک تیم شامل کارشناسان شنوایی، گفتار درمانی، مربی روانشناس و مربی ورزش حضور دارند و کودکان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و خانواده نیز آموزش لازم را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه یک کانون ناشنوایان نیز در بجنورد فعال است گفت: سازمان بهزیستی با این کانون تفاهم‌نامه دارد که در ازای آموزش به گروه هدف و ارایه خدمت به ناشنوایان برای دریافت انواع خدمات از سازمان‌ها و دستگاه‌ها هزینه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: افراد کم‌شنوا و ناشنوا اگر برای حضور در اداره‌ها نیاز به رابط دارند، می توانند از این کانون خدمت رایگان دریافت کنند.

وی بیان کرد: از اقشار مختلف جامعه می خواهیم در صورت علاقه‌مندی در آموزش‌های این کانون درباره مترجمی افراد کم‌شنوا و ناشنوا شرکت کنند و پس از کسب مهارت با این کانون همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر: 64181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =