رشد ۹۰ درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

تلاش‌ها و فعالیت‌های مستمر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم موجب رشد ۹۰ درصدی شمار بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق شده و در حال حاضر سالانه آمارهای افراد بیمه شده در این نهاد بیمه‌گر با روند مطلوبی رو به افزایش است.

به گزارش آتیه آنلاین، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون رشد قابل توجه و بی‌نظیری در روند تعداد بیمه‌شدگان به دست آمده است که براساس آمارهای موجود از زمان فعالیت رسمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و تا قبل از روی کار آمدن این دولت، تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده از خدمات این صندوق تحت پوشش بودند اما در این مدت تغییرات اساسی در این آمارهای افراد جذب شده حاصل شد.

این تغییرات آماری نشان از توجه دولت به جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر دارد زیرا این اقدامات و برنامه‌ها منجر به توسعه پوشش بیمه‌ای در این صندوق بیمه‌ای شده است. همین مساله دستاورد دولت سیزدهم برای جذب بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق از میان افراد کشاورزان، ساکنان مناطق روستایی و عشایری را به تصویر کشانده است.

جذب یک میلیون بیمه شده در دولت سیزدهم

رشد تعداد بیمه‌شدگان به شیوه‌ای مطلوب رقم خورده به طوری که بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این باره گفت: براساس آمارهای موجود یک میلیون و ۱۳ هزار نفر بیمه شده جدید در ۲.۵ سال گذشته از میان جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر در این صندوق جذب شد که این اقدام، تحول عظیم و بی‌نظیری برای صندوق و در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

او بیان کرد: جذب بیمه‌شدگان جدید در این صندوق با رشد ۹۰ درصدی مواجه شده که معادل ۱۴ یا ۱۵ سال سنوات قبل و دولت‌های گذشته است. این برنامه‌ریزی برای جذب بیمه‌شدگان جدید نشان از توجه دولت به این صندوق و جامعه تحت پوشش دارد.

طبق برخی آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، بررسی عملکرد ۱۸ ساله صندوق بیانگر آن است که میانگین جذب سالانه بیمه‌شدگان جدید قبل از دولت سیزدهم برابر ۱۳۷ هزار و ۲۷۷ نفر بوده که در دولت سیزدهم به آمار ۲۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده است.
همچنین میانگین جذب سالانه بیمه‌شدگان فعال قبل از دولت سیزدهم برابر ۸۲ هزار و ۵۷ نفر بوده که در دولت سیزدهم به ۱۷۴ هزار و ۳۴۷ نفر رشد روبه‌رو شد. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اولویت‌ها و دستاوردهای مطلوبی در راستای جذب بیمه‌شدگان جدید داشته‌ تا از این روش بتواند تعداد بیشتری از جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر را تحت پوشش قرار دهد.

۲ میلیون و ۸۲۵ هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق

جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا اسفند سال گذشته نشان از رشد تعداد اعضای صندوق به جامعه آماری ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۲۶ نفر دارد که در این میان تعداد بیمه‌شدگان فعال و غیرفعال تحت پوشش نیز رقم ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۷۶۶ نفر را با رشد ۰.۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین داده‌های آماری اعضای فعال شامل بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۸۱۴ نفر با نرخ رشد ۲.۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرده است که این آمارها هم رشد مناسبی دارد.

در بازه زمانی اسفند سال ۱۴۰۳ تعداد بیمه‌پردازان جدید ۱۷ هزار و ۷۷۰ نفر است که این موضوع راهبرد و رویکرد صندوق در راستای جذب افراد بیمه‌شده را نشان داده که با وجود جمعیت فعال اما همچنان جذب بیمه‌شدگان را در دستور کار قرار داده است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از ۱۸ صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای در کشور روند مطلوبی را برای جذب جامعه کشاورزان، روستاییان، عشایر، زنان روستایی دارای چند فرزند و همه ساکنان مناطق شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دنبال می‌کند.

با توجه به جوان بودن این صندوق و آغاز فعالیت رسمی از سال ۱۳۸۴ تاکنون برنامه‌های متنوعی برای جذب بیمه‌شدگان از میان جامعه هدف در مناطق روستایی و عشایر داشته است. در همین راستا آمارهای موجود نشان از رشد تعداد بیمه‌شدگان و اعضای این صندوق در سال‌های اخیر به ویژه در زمان فعالیت دولت سیزدهم داشته است.

در حال حاضر این صندوق بیمه‌گر با ضریب پشتیبانی ۱۰ یکی از صندوق‌های جوان و پایدار در کشور محسوب می‌شود زیرا به ازای هر ۱۰ بیمه‌شده یک نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته را خدمات‌رسانی می‌کند. براساس آمارهای موجود اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اعضا و بیمه‌شدگان و ۱۹۰ هزار بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق به حساب می‌آیند.

کد خبر: 70371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =