۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 70510
بازگشت 9000 کارخانه راکد به چرخه تولید

گزارش عملکرد دولت سیزدهم حاکی از آن است که از زمان استقرار دولت، بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شده، نرخ بیکاری در کانال ۸ درصد قرار گرفته، تعداد شرکت‌های دانش بنیان دو برابر شده و ۹۰۰۰ بنگاه و کارخانه راکد و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته و احیا شدند.

به گزارش آتیه آنلاین، رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گزارشی از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و به بیان مطالبی در حوزه اشتغال و کاهش آمار بیکاری پرداخت.

آیت الله رئیسی عنوان کرد که باید سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم و دولت با گذشته قریب ۳ سال توانسته یک میلیون شغل را ایجاد کند.

وی با اشاره به کاهش آمار بیکاری گفت: نرخ بیکاری در کانال ۷ تا ۸ درصد قرار دارد و تولید در کشور افزایش یافته است و صندوق‌های حمایتی هم در این زمینه فعال هستند تا کمک کنند. امیدوارم روزی در کشور اصلا بیکار نداشته باشیم.

رئیس جمهور بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی برای تحصیلکردگان تاکید کرد و گفت: امروز تعداد شرکتهای دانش بنیان دو برابر گذشته شده و آمارها از وجود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان حکایت دارد.

آیت الله رئیسی اشاره‌ای هم به احیای بنگاه‌های راکد داشت و تاکید کرد: با احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل به اشتغال کمک کردیم که قریب به ۹۰۰۰ بنگاه را شامل می‌شود.

کد خبر: 70510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =